Geen internet in nieuwbouw

MentalParadox
Topic Starter

Geen internet in nieuwbouw

#1 , 09 nov 2015 01:37

Ik heb recentelijk een nieuwbouw apartement gekocht in Brasschaat (niet in mijn opdracht, deze firma koopt, lapt op, en verkoopt door). Volgens de mensen van de Immo (die voor de bouwheer werkt) zou er internet voorzien zijn. Nu blijkt echter dat er kabels lopen vanaf de nutsvoorzieningkast op het gelijkvloers tot in de vier apartementen, maar deze kabels zijn niet aangesloten aan het net (verdeelkast tegen de gevel, zo'n 30 meter verder).

Ik vroeg me dus natuurlijk af, wie gaat hier voor opdraaien? Moet ik als koper dat zelf laten doen, en opdraaien voor vier bewoners hun internet? Of moet de bouwheer dat zelf doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki

#2 , 09 nov 2015 07:24

Iedere bewoner moet dat afzonderlijk laten doen voor zijn appartement

Telenet zal een verdeelkast beneden zetten bij binnenkomst kabel en de kast verbinden met de hoofdkabel

Als U dan Telenet wenst, wordt U aangesloten beneden aan de "appartements-verdeelkast"

MentalParadox
Topic Starter

#3 , 09 nov 2015 20:29

Dus iedere bewoner moet individueel 30+ meter kabel laten leggen vanaf de verdeelkast binnen (die er al is) tot op straat?
Wat absurd.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 nov 2015 20:42

Dus u heeft ook geen vaste telefoon of kabelaansluiting in het appartement? Onwaarschijnlijk.
Uiteraard dat ieder appartement individueel moet verbonden zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

giserke

#5 , 09 nov 2015 22:49

Op de straat wordt een aftakkast geplaatst.
Met 1 dikke dropkabel gaan ze het gebouw binnen. Dikte kabel hangt van aantal appartementen af.
In het gebouw wordt dan een verdeelkast geplaatst waar alle appartementen in stervorm binnen komen.

loeki

#6 , 10 nov 2015 06:47

U zegt zelf al dat er kabels lopen vanuit ieder appartement tot beneden aan de meterkast
Dit is de normale procedure
Telenet en Belgacom zullen nu beneden aan de meterkast een verdeelbox zetten
Die verdeelbox zullen ze zelf aansluiten aan de straatkabel
Als U nu telefoon of internet of tv wenst, zal U aangesloten worden aan die centrale verdeelbox

Dit is de normale procedure en is hier nu al door mij aan het begin en door Giserke hierboven en nu dus nogmaals, uitgelegd

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”