#18 , 04 sep 2015 17:45
Ik heb dit ook net meegemaakt.
Ze gingen ook mijn loggegevens bekijken om te zien of ik wel degelijk heb uitgelogd.
Ik ben actief beginnen uitloggen nadat ze mij in het begin van dit jaar tot twee maal, zonder er ook maar iets van te zeggen, geld van mijn rekening hebben genomen door een foute registratie. Toen ik belde om meer uitleg omtrent deze foute registratie hebben ze mij vermeld dat ik altijd moet uitloggen met de kaart, waar ik toen, en vele andere niet van op de hoogte zijn. Ze hebben me wel, per uitzondering, 72€ terug gestort.
Nu keek ik vandaag naar mijn rekening en zag ik dat er in juni alweer geld van mijn rekening was gehaald door VELO Antwerpen, ditmaal ook 150€. Reden, gestolen fiets. Toen ik naar mijn loggegevens ging kijken, zou ik deze fiets 29:17:36 hebben gebruikt. (fiets is dus niet gestolen)
Daarnet heb ik met met VELO Antwerpen gebeld om uit te leggen dat dit absurd is. Ik ben een student, en 150€ is een grote hap uit mijn budget, zeker als dit niet wordt vermeld, hierdoor heb ik een huurachterstand. Ik begrijp dat stap 2&3, het uitloggen met de kaart en kijken naar het scherm, ingevoerd is omdat hun systeem niet waterdicht is en dat dit ter extra beveiliging is van de gebruiker om vervelende verrassingen te voorkomen. Echter, vergeet men dit te doen, of zijn mensen niet op de hoogte van het verplicht uitloggen met de kaart, kan men met de vinger wijzen naar de gebruikers en zeggen dat het hun eigen schuld is, terwijl het dikwijls gaat om een foute registratie door hun eigen systeem.
Hoe kan ik er voor zorgen dat zijn dit bedrag terug storten?
Vriendelijke groet,
Menno Tomballe