geld geleend aan iemand in goed vertrouwen. hoor niks terug.

sloeberken

Re: geld geleend aan iemand in goed vertrouwen. hoor niks te

#31 , 29 mar 2015 23:54

Politie zal of kan nooit tussen komen in een lening, dat zijn burgerlijke zaken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
january_song
Topic Starter

#32 , 30 mar 2015 11:11

De kosten voor de gemeenschap zijn een veelvoud van uw verlies... Vraag is of de gemeenschap voor zo'n bagatel politiediensten moet inschakelen die eigenlijk best met belangrijkere zaken bezig zijn. That's only my opinion
Tot u zelf ooit een slachtoffer wordt van iets, en u de politie inschakeld waarvoor "de gemeenschap " betaald...? Trouwens ik betaal ook belasingen mee voor de politie.

Het gaat hem er om dat deze mevrouw mogelijk verder zal oplichten.

sloeberken

#33 , 30 mar 2015 12:10

january_song denk dat de politie enorme overuren zal moeten kloppen, politie is er voor strafbare feiten. Je hebt het toch uit vrije wil gegeven, enkel een vrederechter kan hier tussen komen als je bewijzen hebt. Je laat u in de luren leggen door de mooie ogen van een griet, en dan verlang je dat de gemeenschap het gaat oplossen.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#34 , 30 mar 2015 12:37

sloberken, als je zo denkt, geld dit ook voor iedereen die op een tweedehands site een iPhone koopt, die dingen kopen van de Teleshopping, die van die "exclusieve munten" kopen van bepaalde schimmige bedrijfjes, etc... etc... Oplichters en malafide bedrijven maken nu éénmaal gebruik van de "domheid" van bepaalde mensen. Het is waar dat die mensen voor een (groot) stuk zelf verantwoordelijk zijn, maar het spreekt de daden van diegenen die er misbruik van maakten, niet goed. Het is de taak van de maatschappij om mensen die niet zo slim zijn dan sommige anderen, te beschermen tegen figuren die misbruik willen maken van die domheid...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#35 , 30 mar 2015 13:00

sloberken, als je zo denkt, geld dit ook voor iedereen die op een tweedehands site een iPhone koopt, die dingen kopen van de Teleshopping, die van die "exclusieve munten" kopen van bepaalde schimmige bedrijfjes, etc... etc... Oplichters en malafide bedrijven maken nu éénmaal gebruik van de "domheid" van bepaalde mensen. Het is waar dat die mensen voor een (groot) stuk zelf verantwoordelijk zijn, maar het spreekt de daden van diegenen die er misbruik van maakten, niet goed. Het is de taak van de maatschappij om mensen die niet zo slim zijn dan sommige anderen, te beschermen tegen figuren die misbruik willen maken van die domheid...
Je kan moeilijk appelen met peren vergelijken, welk strafbaar feit is hier gepleegd. Als ik iemand uit vrije wil 100€ geef, en dan van de politie verlang om deze terug te hebben, dan geloven we in sprookjes.

ddanck
Contacteer: Website

#36 , 30 mar 2015 14:23

Misbruik van vertrouwen om er maar één te noemen
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

sloeberken

#37 , 30 mar 2015 14:44

Misbruik van vertrouwen om er maar één te noemen
Hoe te bewijzen, zonder bewijzen.

Gebruiker21

#38 , 30 mar 2015 15:33

Bewijslast is iets anders. Maar dat er een strafbaar feit gepleegd is, daar mogen we toch van uit gaan als we de topic starter op zijn woord geloven... Dat het strafbaar feit gepleegd is aangezien de topic starter te goedgelovig / naief / dom geweest is, is bijkomstig.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#39 , 30 mar 2015 15:58

http://www.elfri.be/misbruik-van-vertrouwen" onclick="window.open(this.href);return false;.

TS doet helemaal niets, tot er een klacht tegen hem ingediend word. Misbruik van vertrouwen moet je kunnen bewijzen.
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel word bewezen.
Zolang TS niet vertelt wat de klacht inhoud van de mevrouw is het koffie dik kijken.
Voor zelfde heeft die mevrouw klacht ingediend dat zij hem 1000€ heeft geleend.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=15004" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruiker21

#40 , 30 mar 2015 16:11

Waarom zou het doen en laten van mevrouw (= klacht indienen tegen TS of gelijk wie) een invloed moeten hebben op wat TS doet? TS is van mening dat hij opgelicht is. Hij heeft het recht hiervoor naar de politie te stappen. Punt. Best is dat TS het bewijs van overschrijving naar mevrouw meeneemt, alsook zoveel mogelijk afgedrukt bewijsmateriaal (chats, mails, etc...) dat hij uiteraard ook zorgvuldig bewaart op zijn PC, zijn GSM (in het geval van SMS), etc... Het is dan aan het parket om te beoordelen wat er mee moet gebeuren. Als dit de enige klacht tegen mevrouw is, is de kans dat er effectief nog iets mee gebeurd, klein, maar als dit de 55e klacht tegen mevrouw is, versterkt het bewijsmateriaal dat TS eventueel kan aandragen, wel het dossier tegen mevrouw.

january_song
Topic Starter

#41 , 31 mar 2015 11:58

1) Sloeberke, als uw kind's fiets van 80€ gepikt wordt, of op uw werk pakt men 50€ is dit uw goed & welgemeend recht hiervoor klacht in te dienen. Gun andere mensen hetzelfde. Trouwens, over "kosten van de gemeenschap". Mevrouw haar onterechte klacht kost al geld op zichzelf. En iemand die oplicht zal dit niet voor de eerste keer doen. Nogmaals het gaat me niet enkel over het geld, maar om ervoor te zorgen dat er geen toekomstige slachtoffers zijn en dat ze weet dat ze dit kan doen. I klinkt overigens redelijk arrogant. Het gaat hem over strafbare feiten, in onze berichten gaat het letterlijk over een lening en een belofte tot terugbetaling. Mijn "frank" viel pas definitief toen mevrouw het had over haar vliegtuigmaatschappij op te lichten door ipv een heen ticket ook een return-ticket te kopen met annuleringskosten (heb hiervan berichten). Er zijn nog een hoop dingen die aantonen dat er iets niet klopte.

2) Ik heb bewijs dat mevrouw legale stappen ging ondernemen met dreigende toon "denk je echt dat dit een positieve reactie van me zel brengen? neen." (ivm mijn geld terug te zien). Mevrouw is een pro en was me een paar uur voor. Ik heb telefonisch contact gehad met de agente die haar klacht opstelde, en die vermelde niks over een lening/geld. De bewijzen op dit forum ga ik wegens redenen van privacy hier niet beginnen zetten. Maar mijn wederwoord en de berichten die ik van haar heb staan zullen aantonen tegenover de politie dat haar klacht verzonnen is, en een truukje van haar zodat ik niet kan vragen of mensen informeren hoe louche ze is of mijn geld terug te vragen. Het truukje werkt, ik doe/durf niks meer nu, enkel via de politie.

Gebruiker21

#42 , 31 mar 2015 12:30

Je post hier inderdaad beter niets van bewijsmateriaal. Zolang je het maar kan voorleggen aan de politie. Niet meer wachten met klacht neerleggen, zou ik zeggen. Vraag aan de politie dan ook wat nu de volgende stappen zijn die met uw klacht gaan gebeuren. Politie kan mogelijk wel inschatten hoe groot de kans is dat er mee doorgegaan wordt of niet...

sloeberken

#43 , 31 mar 2015 12:46

Iedere zijn mening zeker, maar u eerste post dateert van 25 maart, we zijn nu 31 maart en nog steeds niet naar de politie geweest.
Is niet aan de politie of een klacht geseponeerd word of niet.

Gebruiker21

#44 , 31 mar 2015 13:29

Iedere zijn mening zeker, maar u eerste post dateert van 25 maart, we zijn nu 31 maart en nog steeds niet naar de politie geweest.
Is er een wet die zegt dat je binnen de week naar de politie moet stappen om een misdaad aan te geven?
Is niet aan de politie of een klacht geseponeerd word of niet.
Niemand die dit beweert. Maar de politie kan wel een indicatie geven hoe groot de kans is dat een klacht al dan niet geseponeerd wordt. Zij hebben hier ervaring mee en gaan dit beter kunnen inschatten dan jou of mij. Verder weten zij normaal gezien ook of er al dan niet meer klachten tegen mevrouw zijn.

january_song
Topic Starter

#45 , 31 mar 2015 16:43

Sloeberken, klacht is sindsdien ingediend hoor. Hoe zit met opvolging hoor ik morgenvroeg.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”