Vallende schouw?

evgoeth
Topic Starter

Vallende schouw?

#1 , 22 sep 2014 15:25

Hallo,

De bezetting van onze oude schouw begint af te brokkelen.

Volgend jaar voorzien we een totaalrenovatie waarbij de schouw zou afgebroken worden en we centrale verwarming laten plaatsen.

Omwille van de slechte staat van de schouw en dakwerken gepland voor dit jaar zouden we de schouw toch tijdelijk willen laten bezetten om deze volgend jaar toch af te breken, om zeker te zijn dat ze het nog even volhoudt.

Nu begint de bezetting meer en meer af te brokken, het zijn maar kleine steentjes, maar onze buurman, meneer pietje precies, komt elke keer de steentjes laten zien.

We hebben een brandverzekering en een familiale. Stel nu dat in het slechtste geval een groot stuk naar beneden komt - ben ik dan verzekerd?

Ik heb de firma al aangesproken om sneller te kunnen beginnen, maar ik heb geen antwoord en denk niet dat deze mensen zich laten opjagen.

Dank voor uw bericht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2014 15:33

Probleem is dat u het al hele tijd weet ( zal buurman zeker zeggen) en dan is het geen 'onvoorziene omstandigheid meer.

Als het enkel de bezetting is ... misschien (als de schouw niet gebruikt wordt) enkele lagen plasticfolie rond draaien. Zeker als het een plat dak is kan u dat zelf doen.

evgoeth
Topic Starter

#3 , 23 sep 2014 14:30

De schouw wordt wel gebruikt, dus plasticfolie is geen optie.
We kunnen er zelf ook niet aan, wegens te moeilijk (rijhuis dat pak hoger is dan dat van de buren).

Probleem is dat ons dak moeilijk bereikbaar is, de meeste dakwerkers haken daarom ook af.
Ons huis moet praktisch volledig in de stellingen om aan de zijgevels aan te kunnen.

Nu we eindelijk iemand hebben moeten we wachten, nog ongeveer 2 maanden reken ik.

Moesten we zelf de losse bezetting kunnen losmaken zouden we dat gedaan hebben.

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 25 sep 2014 16:07

U kan hier best de voorwaarden even nakijken.

Vooral de titels "uitsluiting van dekking" (of gelijkaardig) zullen interessant zijn.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2014 20:20

Wat bepleistering die loskomt van een schouw is nog geen vallende schouw. Indien dit zo was, zou bijna 50 % van alle schouwen in ons land moeten worden afgebroken.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”