Beste,
Graag advies omtrent volgende situatie.
Onlangs had ik een ongeluk met de wagen. Een wagen reeds achteraan in op een file, de wagen achter mij schoof door tot tegen mijn wagen. Ik liet de schade schatten bij een officiële garage, van het merk van mijn wagen. Ik heb een schriftelijk document waarop het bedrag in detail staat verantwoord. Er werd een schade vastgesteld van ongeveer €5000. Allemaal blikschade, achteraan de wagen. Voor de rest rijdt de wagen goed en ik had net een nieuwe voorruit laten plaatsen.
Na contact met de verzekering is er een expert gekomen, die een bedrag van € 2240 heeft vastgesteld! Meer wil men niet schatten, anders zal men de wagen perte-total verklaren en meenemen!
Toen ik stelde dat ik een tegen-expertise zou aanvragen, dreigde men ermee de wagen zoiezo perte-total te verklaren!
Ik kan gerust aanvaarden dat ik niet het gehele bedrag van de eerste schatting zal krijgen, maar ik vindt dat dit de grenzen van het redelijke ver overschrijdt.
Mijn wagen rijdt prima, maar ik zou graag de blikschade gerepareerd zien. Ik was al slachtoffer van het ongeluk en nu voel ik mij een tweede maal slachtoffer van de verzekering/expert.
Wat kan ik nu ondernemen?
met vriendelijke groet,
Katrien