verkoper houdt zich niet aan promotie.

Kingfisher
Topic Starter
Berichten: 483

Re: In wat voor wereld leven wij??????

#1 , 07 feb 2013 14:04

Dit is niet de fout van Sony, maar eerder van redcoon.be, die bij u een verkeerde verwachting heeft geschept. U kan zich best rechtstreeks richten tot Recoon, eerst via e-mail, vervolgens via aangetekend schrijven, vervolgens via Test-Aankoop (indien lid: rechtstreeks naar test-aankoop), of via FOD economische zaken.

Maar om daarvoor het vertrouwen in de wereld te verliezen....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DonTor
Berichten: 26

#2 , 07 feb 2013 21:59

Howhow Kingfisher, hier ga je iets te kort in de bocht!
Niet vergeten dat bij de grotere "ketens/webshops" de fabrikant ZELF de productfiches gaat invullen op de website van hun verkoper.
Net zoals de fabrikant ZELF in een fysieke winkel promo materiaal gaat plaatsen en als er iets fout gaat snel de handen er vanaf trekt.

Niet te snel dus de verkoper aanvallen. Het is tenslotte Sony (of anderen) zelf die dergelijke acties voert.

Lanox
Berichten: 3637
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 feb 2013 09:19

Howhow Kingfisher, hier ga je iets te kort in de bocht!
Niet vergeten dat bij de grotere "ketens/webshops" de fabrikant ZELF de productfiches gaat invullen op de website van hun verkoper.
Net zoals de fabrikant ZELF in een fysieke winkel promo materiaal gaat plaatsen en als er iets fout gaat snel de handen er vanaf trekt.

Niet te snel dus de verkoper aanvallen. Het is tenslotte Sony (of anderen) zelf die dergelijke acties voert.
En toch is het de website die in eerste instantie aangesproken zal moeten worden. De actie stond op hun website en TS heeft bij hen gekocht. Als de afspraken tussen de website en de fabricant niet overeenkomen met wat op de website afficheerd staat naar haar klanten toe, dan is dit in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de website ten aanzien van de klant.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”