Beste,
Wij (mijn vader en ik) wonen momenteel in een 'appartementsgebouw' met twee appartementen, mijn buur op het eerste & wij op het tweede.
Onze onderbuur is een gepensioneerde man, die sigaren rookt en vaak dringt, waardoor er in de gemeenschappelijke hal, een enorme walm hangt.
Die gang kan moeilijk geventileerd worden en hij rookt sigaren in die gang.
Dit hebben wij altijd 'ondergaan'.
De laatste tijd begint hij echter scheldwoorden te roepen wanneer wij het gebouw binnenkomen of wanneer wij gewoon thuis zijn.
Dit is echt irritant en je kunt je ook wel voorstellen hoe het is om vrienden te ontvangen en constant woorden zoals 'poeper' geroept horen.
(Voor de duidelijkheid, is er geen enkele reden om scheldwoorden te gebruiken, wij laten hem gewoon met rust en ondernemen momenteel niets)
Ook zien we de laatste tijd vaak sporen van speeksel gespogen op de deur van onze wasruimte op de gelijksvloers.
Je kunt wel geloven dat wij het daar ondertussen wel wat gehad mee hebben en ik had graag es geïnformeerd wat we hieraan kunnen doen.
Nemen we best es contact op met de wijkagent of iets dergelijks? Is het de moeite om actie te ondernemen hier tegen?
Graag jullie mening/advies!
Alvast bedankt.