eigen schade eigen schuld

tommyvdv
Topic Starter

eigen schade eigen schuld

#1 , 05 dec 2012 09:06

hoi
bij het buitenrijden is de poort van de garage op mijn wagen terecht gekomen. De schade blijft gelukkig beperkt door niet verder te rijden.

Is dit verzekerd en onder welke verzekering valt dit?
Mijn eerste vermoeden is familiale hoewel ik denk dat dit enkel voor schade aan derden dient.

alvast bedankt voor enig inzicht in de obscure wereld van verzekeringen :)

groeten
t

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 05 dec 2012 11:02

Is uw wagen omnium verzekerd?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

tommyvdv
Topic Starter

#3 , 05 dec 2012 11:58

ja.
valt eigen stommiteit dan eerder daar onder?

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 dec 2012 14:02

ja.
Is het eigen stommiteit of defect aan de poort (veer die afgeschoten is of weet ik veel)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xastheron

#5 , 05 dec 2012 14:18

ja.
Simpele uitleg:

Omnium = uitbreiding op BA. Dekt quasi-alles dat niet onder BA valt (check polis)

BA (burgerlijke aanspraakelijkheid) = verzekering betaalt de schade die je aan derden berokkent.

tommyvdv
Topic Starter

#6 , 05 dec 2012 15:18

ja.
Is het eigen stommiteit of defect aan de poort (veer die afgeschoten is of weet ik veel)?
poort die om een niet nader te verklaren reden dicht viel. ouderwets exemplaar. vermoedelijk toe te schrijven aan wind.

zal polis checken voor eigen schade. dacht dat dit geen kwestie was voor autoverzekering gezien er geen derden bij betrokken zijn.

merci voor de input!

Turaki

#7 , 05 dec 2012 15:22

Doet me denken aan het voorbeeld van het afgebrande huis, en de wagen in de garage of op de oprit.
Beide wagens volledig vernield, maar wagen in de garage gedekt door brandverzekering huis, en wagen op oprit door omnium (of niet, als men geen omnium heeft).

tommyvdv
Topic Starter

#8 , 06 dec 2012 08:49

mooi voorbeeld

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 dec 2012 09:46

Denk dat je veel kans hebt dat dit door uw omnium gedekt is, als het idd de poort was die plots dichtviel. Laat maar weten hoe het afgelopen is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”