Informatieplicht fietsverkoper

Freaky Frank
Topic Starter

Informatieplicht fietsverkoper

#1 , 27 nov 2012 15:47

Heb een discussie lopen tussen verkoper en klant waarbij klant niet werd geïnformeerd dat de elektrische fiets niet bestand is tegen een gewicht van meer dan 150 kg. Fiets gaat nu regelmatig stuk en klant stelt verkoper aansprakelijk. De vraag is nu of verkoper hier in de fout gaat ? Als ik wat rondsurf bij fabrikanten vind ik nergens terug hoeveel gewicht zo een fiets aankan. Zijn de fabrikanten dan ook niet in regel ?

mvg
Frank Reyniers

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 28 nov 2012 11:47

Uit mijn handleiding (Gazelle Innergy): "Als het gewicht van berijder, bagage en fiets samen boven de 125 kilo komt, vermindert de remwerking." Dus in mijn geval is er wel sprake van een zeker gewichtscriterium van de berijder. In dat geval moet de verkoper dit melden/ Maar hoe ga je bewijzen dat dit niet is gebeurd?

mblb1

#3 , 02 dec 2012 23:03

Misschien een long shot maar je kan proberen een wilsgebrek in te roepen (dwaling, bedrog)

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”