Ik weet even niet goed hoe te denken dus post ik het even en hopelijk volgen enkele meningen.
Situatie:
Ik was al enige tijd in het parkje en mijn hond speelde daar (los) met 2 andere honden.
Plots komt nog een andere hond aangelopen, meters voor zijn baasjes. Ik weet dat mijn hond en die die er is bijgekomen niet overeen komen maar het was te laat ik kon niet meer weggaan of mijn hond aanlijnen en de 2 beginnen te vechten. Er is de eeuwige discussie of mijn hond is begonnen maar dat lijkt me een onnodige discussie.
De andere hond was gewond aan zijn oog en de mijn had niks.
Gevolg:
175euro dierenartskosten voor draadjes aan het oog. Alles komt wel terug inorde.
De baasjes vragen nu dat wij alle kosten betalen en waarschijnlijk ook de volgende kosten of ze stappen naar de politie en ik mag mijn hond nooit meer los laten in het park en liefst van al daar ook nooit meer komen.
Mijn gedacht:
We zijn beide in fout want we mogen in principe de honden daar niet los laten.
Mijn hond komt met de andere honden wel overeen. Als er al eens iets gebeurd is dat beetje machogedrag door tanden te laten zien dus dit was echt een ongeluk. het oog lijkt me dan ook kwetsbaar, had zijn kop op dat moment ergens verder op het lijf gezeten ofzo was het zelf geen schrammetje.
Omdat we dus beide in fout zijn door ons honden los te laten op een plek dat het niet mag dacht ik om de kosten te delen.
VRAAG?
Weet iemand hoe dat wettelijk in elkaar zit? of is er iemand die daar ervaring mee heeft? Moet ik schrik hebben als ze naar de politie stapt?
Denken jullie dat ik beter gewoon volle pot betaal, of vinden jullie het delen een goed idee?
Geef gerust jullie mening
Bedankt