Zolang uw hond niet uit de tuin kan ontsnappen en bijv. op straat mensen aanvallen bent u niet verantwoordelijk.men garage en poort zijn alle2 gesloten,zodus is alles goed afgesloten.toch durf ik men rottweiler niet buiten te laten in de tuin als ik niet thuis ben.Waarom?Omdat er snotneuzen van een jaar of 10-11 het zo leuk vinden om toch over men poort te kruipen,en dan nu en dan nog eens vuil te deponeren ook.Ik ben bij de wijkagent geweest en die zei dat ik de snotneuzen moest verwittigen als ik ze buiten liet!!MAAR ER HANGT EEN BORD "PAS OP VOOR DE HOND","BETREDEN OP EIGEN RISICO".Welke verwittiging moet ik ze dan nog meer geven?!?!Want als ik ze buiten laat en ze kruipen weer op men poort en ze springt erachter en heeft ze mee,lost ze nie (ik heb ze niet leren bijten en ze is opgegroeit met 2kinderen)zonder bevel van de baas.Gewoon een algemeen geweten van een rott.Dus als ik thuiskom kan ik men hond kwijt zijn omdat ze haar terrein beschermt tegen die klimmers????Of wat gebeurt er dan??Er mag toch niemand zomaar eens bij zen buren een toer gaan doen,en ik ben toch niet verplicht om men hond op te sluiten omdat zij naar hartelust zouden kunnen klimmen??
OFWEL????
Door het plaatsen van een degelijke afsluiting waardoor uw hond niet kan ontsnappen markeert u tevens dat het een afgesloten private tuin is. Die mag niet zonder toestemming worden betreden.
Of de indringers nu door uw hond gebeten worden, hun benen breken door over uw poort te klimmen, verzuipen in uw zwembad of hun nek breken op een glibberig tuinpad is hun verantwoordelijkheid aangezien ze indringers zijn.