Veiligheid lift
Geplaatst: 18 mei 2018 09:40
In 2017 beslist de AV om een gsm-module in de lift te laten plaatsen.
Op termijn een besparing voor de kosten.
Begin 2018 krijg ik de bevestiging van de syndicus over de afspraak voor plaatsing met de liftfirma.
Ik informeer iedereen zodat die specifieke dag de lift tijdelijk buiten werking zal zijn.
Eind januari bevestigd de syndicus de opzegging van de vorige telefoonlijn en bevestigd nogmaals dat de modules zijn geplaatst.
Facturen worden betaald.
Midden mei zijn er plotseling werken aan de gang aan onze lift.
Ik informeer aan de technieker wat de reden is van de werken.
Hij zegt dat ze de gsm-module aan het plaatsen zijn..
Ik informeer bij syndicus, hij weet van niets en zou me informeren na contact met liftfirma.
Aangezien ik niets meer hoor bel ik zelf naar liftfirma.
En zij bevestigen nogmaals dat de plaatsing in mei gebeurde..
Dus, de voorbije 4 maanden hadden wij geen noodverbinding in de lift?
Blijkt dus zo te zijn!!
Liftkeuring gebeurde in februari, ook zij ontdekten dit niet..
Wordt de telefoonlijn effectief getest dat willen ze niet bevestigen.
Uiteindelijk is onze veiligheid al die tijd in gevaar gebracht.
Liftfirma die afspraken niet nakomt en stiekem de zaken wil komen rechtzetten.
Syndicus die liegt en nog niet eens controleert.
Hoe pakken wij dit aan als raad van mede-eigendom?
Op termijn een besparing voor de kosten.
Begin 2018 krijg ik de bevestiging van de syndicus over de afspraak voor plaatsing met de liftfirma.
Ik informeer iedereen zodat die specifieke dag de lift tijdelijk buiten werking zal zijn.
Eind januari bevestigd de syndicus de opzegging van de vorige telefoonlijn en bevestigd nogmaals dat de modules zijn geplaatst.
Facturen worden betaald.
Midden mei zijn er plotseling werken aan de gang aan onze lift.
Ik informeer aan de technieker wat de reden is van de werken.
Hij zegt dat ze de gsm-module aan het plaatsen zijn..
Ik informeer bij syndicus, hij weet van niets en zou me informeren na contact met liftfirma.
Aangezien ik niets meer hoor bel ik zelf naar liftfirma.
En zij bevestigen nogmaals dat de plaatsing in mei gebeurde..
Dus, de voorbije 4 maanden hadden wij geen noodverbinding in de lift?
Blijkt dus zo te zijn!!
Liftkeuring gebeurde in februari, ook zij ontdekten dit niet..
Wordt de telefoonlijn effectief getest dat willen ze niet bevestigen.
Uiteindelijk is onze veiligheid al die tijd in gevaar gebracht.
Liftfirma die afspraken niet nakomt en stiekem de zaken wil komen rechtzetten.
Syndicus die liegt en nog niet eens controleert.
Hoe pakken wij dit aan als raad van mede-eigendom?