Ik heb problemen met de beslissingen van onze Syndicus.
Als vaste kosten betalen wij 30 euro in de maand. Vanaf dit jaar moeten we ineens 50 euro in de maand gaan betalen.
Heb hem via aangetekend schrijven laten weten dat ik niet akoord ben en graag een geldige reden zou willen weten. Hij heeft hier niet op terug geantwoord.
We hadden volgens het kasverslag van 2006, 500 euro overschot.
Zoals we alle jaren al voldoende overschot hebben.
Enkel de waterrekening is elke keer vrij duur. Heb voorgesteld om per appartement aparte watermeters te laten installeren, vermits dit het eerlijkste is, maar dit voorstel werd afgewezen.
De eigenaar op het gelijkvloers heeft een vijver in zijn tuin, waarvoor wij allemaal mee moeten betalen (voor het water). Toen deze eigenaar voorstelde om per maand een extra bedrag te geven, besliste onze Syndicus dat dit niet nodig was. Moet hierover niet gestemd worden? Hij mag die beslissing toch niet alleen nemen?
We hebben geen lift en geen poetsvrouw, is 50 euro in de maand voor 5 appartementen dan niet wat veel???
Terwijl we elk jaar al voldoende zijn toegekomen?
Ik vind een verhoging van 20 euro, zwaar overdreven.
Hij heeft me 2 jaar geleden ook zo eens proberen 30 euro per maand meer af te troggelen, door te zeggen dat hij een poetsvrouw ging aannemen om mijn beurtrol over te nemen om de trappenhal te poetsen, omdat ik dat zogezegd niet zou doen.
Terwijl ik altijd om de 2 weken mijn trap wel poetste. Hij probeerde dit dan te bewijzen door elke keer zand, uit de bloembak in de gang, onder mijn deurmat te strooien.
Voor de vergadering van 2005 en 2006 heb ik nooit een uitnodiging gekregen, enkel een kasverslag.
Heb ook via aangetekend schrijven laten weten dat ik dan graag een verslag van die vergaderingen zou willen krijgen, plus copy's van de uitgaven.
Ook hier weer geen antwoord op gekregen.
Heb enkel via aangetekend schrijven een verslag gekregen van de vergadering van dit jaar, welke ik wegens ziekte niet heb kunnen bijwonen, waarvoor ik de Syndicus ook een doktersattest had bezorgd.
In dit verslag stond er onder meer dat de jaarlijkse vergoeding voor de Syndicus werd vast gelegd op 125 euro, dat de verhoging van 30 euro naar 50 euro vanaf 1 april 2007 zal ingaan en dat ik mijn terras zou moeten herstellen wegens afbrokkelen van de terrasboord, welke op het dak van het terras van de bewoner op het gelijkvloers vallen.
Nu de stukken die er een 2-tal jaren geleden zijn afgebrokkeld, vielen in de dakgoot, welke ik daaruit gehaald heb. Sindsdien is mijn terras niet verder afgebrokkeld en de brokstukken op het dak van het terras van de onderbuurman, zijn veel te dik en hebben niet dezelfde structuur als de stukken die ik uit de dakgoot gehaald heb.
Nu vraag ik me af of ik voor deze kosten moet opdraaien? Moet de Syndicus dit niet regelen? Vermits dit over de buitenkant gaat van het gebouw?
Ik vraag me ook af of hij wel een vergoeding mag vragen, buiten de onkosten van postzegels en telefoontjes, wanneer hij niet erkend is al Syndicus?
En of hij zomaar zonder grondige reden, de vaste kosten mag verhogen met 20 euro?
Ik kan blijkbaar nergens terecht met mijn klacht, vermits hij niet erkend is als Syndicus.
Heeft er iemand raad?
Alvast bedankt