Waterinstallatie delen

stella
Topic Starter

Waterinstallatie delen

#1 , 24 jan 2007 22:23

Er bestaat een notarie?le overeenkomst akte gedateert 10 juli 1975 betreft het delen van een watervoorzienings installatie op een weekendverblijf tussen twee eigendommen. Ondertussen ben ik reeds de 3 de eigenaar sinds het opstellen van deze akte.
In deze akte staat ondermeer dat bij verkoop of vervreemding van de eigendommen deze moet vermeld of overgenomen dient te worden. In mijn verkoopsakte staat dit niet vermeld bij de erfdienstbaarheid en wordt er nergens over enige akte gesproken. De waterput met dieptepomp bevindt zich op mijn perceel, de rest van de installatie, drukvat,drukregelaar,voeding enz.bij mijn gebuur ( die ondertussen de 2 de eigenaar is geworden ), 15 jaar lang verliep alles prima met mijn vorige buur en werd de installatie goed onderhouden. Met de huidige gebuur gaat alles minder fortuinlijk. Gebrekkige communicatie en onenigheid over tal van zaken maken de sfeer soms grimmig. Ik krijg geen toegang tot de installatie ingeval van defect of andere storingen. Valt de stroom uit heb ik geen water enz. Ik wil de waterput en pomp van mijn perceel verwijderen. Bij een vorig defect was mijn voortuin onderwater gelopen, hadden wij twee dagen geen water en konden we de pomp niet afsluiten. De pomp is blijven watergeven tot een technieker deze is komen afsluiten. Sinds 3 januari 2007 gebruik ik watervoorziening van de PIDPA maatschappij en maak ik geen gebruik meer van de bestaande pompinstallatie.Ik wens een schrijven te richten aan mijn gebuur dat ik de put en waterpomp wil verwijderen om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden. Ik stel een termijn van 4 maanden in te beginnen vanaf 1 februari 2007 zodat ze de nodige maatregelen kunnen treffen aangaande hun watervoorziening en zo beide eigendommen onafhankelijk van elkaar watervoorziening hebben. Kan dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley

#2 , 26 jan 2007 13:53

Het betreft hier in feite een erfdienstbaarheid die bestaat door 1/ dertig-jarige verjaring en 2/ uit overeenkomst (zelds al is die niet overgenomen in uw akte - dit is ter bekendmaking, niet voor het bestaan zelf).

In onderling overleg en bij notari?le akte (tgstelbaarheid naar derden en latere rechtsopvolgers toe - dus overschrijven hypotheekkantoor) kan deze erfdienstbaarheid worden be?indigd en vallen alle rechten/plichten weg.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”