(...) Persoonlijk lijkt het me dus gevaarlijk om hier een standpunt in te nemen en u in een bepaalde richting te duwen zonder te weten hoe een en ander in elkaar zit.
Ik weet dat syndici niet graag hebben dat mede-eigenaars een andere mening verkondigen dan hen. Is het dan zo gevaarlijk dat men zijn mening verkondigd? Is het gevaarlijk dat men dat aanraadt aan andere mede-eigenaars?
Als men de inleiding van de wet van 02.06.2010 en het initieel wetsvoorstel van 2008 leest, meen ik dat dit niet gevaarlijk kan zijn. Elke mede-eigenaar mag toch zijn mening vertolken op de AV? Elke mede-eigenaar mag toch in debat gaan met de andere mede-eigenaars tijdens de deliberatie? Elke mede-eigenaar mag toch tegenstemmen?
Of niet ?
Hoe wil je de mede-eigenaars meer betrekken bij het beheer van de gemeenschappelijke delen in
gedwongen mede-eigendom als je het standpunt verdedigd dat een mede-eigenaar zelfs men zijn mening niet mag uiten?
Men dwingt hem een deel van zijn eigendom in gedwongen mede-eigendom te plaatsen, maar hij zou zelfs zijn mening niet mogen uiten?
@pedro
Het kan zijn dat ik je niet goed heb begrepen. Kan je daarom kip en klaar zeggen welke woorden in de volgende zin moeten geschrapt worden volgens jou:
(...) Ga persoonlijk naar de AV, leg je argumenten uit tijdens de deliberatie en stem tegen, als men je niet kan overtuigen.