Betreden weide

KelseyT
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Betreden weide

#1 , 31 mar 2025 17:45

Onze tuin is volledig omringd door de weide van onze buren. Dit is voor ons de enige manier om onze tuin van buitenaf binnen te kunnen.

Wij zouden graag de pipowagen (2m40 op 5m) met een tractor via de weide in onze tuin plaatsen. Deze is van mijn overleden vader en heeft dus veel emotionele waarde.

Momenteel weigeren de buren ons toegang te verlenen tot de weide.

Hebben wij het recht om de weide te betreden?

Mocht er toch schade veroorzaakt worden door ons zullen wij deze natuurlijk vergoeden!

Lelie60

#2 , 31 mar 2025 18:19

Ik denk niet dat de buur verplicht kan worden. Als de pipo wagen zo belangrijk is voor jullie kan je prijs vragen aan een firma om dit boven de woning te tillen.
Desnoods kan je de buren overtuigen met hen de helft van dit bedrag te bieden.

KelseyT
Topic Starter

#3 , 31 mar 2025 18:26

Bedankt voor de reactie!

Maar dan zitten we nog steeds met het probleem dat we de pipowagen helemaal achteraan in de tuin moeten krijgen.

Reclame

Thomas_A

#4 , 31 mar 2025 19:24

Ik neem aan dat uw tuin toch ook aan uw woning grenst. Dan is hij niet volledig omringd door de weide.

Uw probleem betekent nog niet noodzakelijk een verplichting voor iemand anders.

Ik zie niet op basis waarvan deze dit moet toelaten. Ladderrecht is niet van toepassing om goederen ter plaatse te krijgen. U kan altijd een vergoeding voorstellen voor het ongemak.

KelseyT
Topic Starter

#5 , 31 mar 2025 22:02

Onze tuin grenst zowel links als rechts aan onze buren, en de achterzijde grenst dus volledig aan de weide 😉

Voor ons allen is de enige ingang van de tuin langs de weide.

mava105

#6 , 01 apr 2025 10:55

En links of rechts van de woning is er geen plaats meer om die wagen tot achter de woning te rijden? Anders blijft er enkel nog maar de optie van een grote kraan te huren, die de wagen OVER de woning kan heffen

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”