Gebouw zonder verwarming / aansprakelijkheid syndicus

Sebastien42
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gebouw zonder verwarming / aansprakelijkheid syndicus

#1 , 22 nov 2024 09:26

Beste
Vorig jaar werd aangekondigd dat ze nieuwe leidingen zuden steken voor verwarming in heel het appartementsgebouw (gebouw met 16 verdiepen, , 3 ingangen, )
Als eigenaar van app hebben we allemaal 6800 euro hiervoor moeten betalen.
Ze zijn dan begonnen aan die werken in september.
Nu zijn ze nog steeds bezig en is heel het gebouw dus onverwarmd.
Nergens is er verwarming, bij geen enkel appartement of gedeelde ruimtes.
Ondertussen is het hier 12 graden binnenshuis. Terwijl ik al elektrisch bij verwarm.
Ik kan nog begrijpen dat de werken uitlopen wegens omstandigheden, maar ondertussen betaal ik me wel blauw aan elektrische verwarming (om toch tot aan 15 graden te komen).
Kan er aan de syndicus enigzins een vergoeding gevraagd worden voor de elektrische rekening die hieraan volgt. Plus het feit dat ze ons allemaal bij vries temperaturen zonder verwarming hebben gezet.

Sirkii

#2 , 22 nov 2024 13:05

Het is niet de syndicus die beslist heeft doch de Vereniging van MedeEigenaars. De syndicus voert enkel de beslissing van de VME uit. De VME had er op moeten toezien dat de werken pas in de lente begonnen….

Er zou wel achter de veren van de aannemer moeten gezeten worden. Waarom duren de werken zo lang?

Als er geen boeteclausules bij niet naleving uitvoeringstermijnen in het contract voorzien zijn dan wordt schade claimen irrealistisch.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”