Het is al sinds jaren in dit gebouw (Van 4 kavels) dat leefregels en het RIO genegeerd worden,
Leefregels op de gemeenschappelijke hal werden door een 'vruchtgebruiker' al overkleeft, de gemeenschappelijke voordeur word wagenwijd open gezet door middel van de deurmat, men parkeert voor de gemeenschappelijke in- uitrit, beschadigingen aan gemeenschappelijk eigendom worden stilgezwegen, etc....
Recent een nieuwe huurder op het derde verdiep, de man werd toegelaten NIET hinderend, vooraan het gebouw op de oprit te parkeren, tot zijn wagen geregistreerd was bij het district, doch niet iedereen draagt zorg voor zijn wagen... Ferme olievlekken op de oprit, waarop ik (als mede-eigenaar) de man heb aangesproken. (Ikzelf voel mij na jarenlange frustraties, niet meer geroepen nog het vuil van een ander op te kuisen).
Tengevolge van dit, parkeert de huurder nu zijn wagen achteraan het gebouw, in de manoeuvreerruimte, voor zijn garage, in zijn garage zou deze niet kunnen parkeren, daar deze volgestouwd werd.
De regelgeving inzake garages en de garagezone in de basisakte van het gebouw spreekt alleszins over het niet toegelaten zijn van het 'verspreiden' van olie, de garages kunnen gebruikt worden als opslagplaats of om de wagen te stallen.
Het is evenwel NIET toegelaten wagens in de manoeuvreerruimte te stationeren (wagen wassen is toegelaten, indien deze andere gebruikers zou hinderen).
Ik heb de man hierop reeds aangesproken, doch deze negeert deze mijn mondelinge verzoek dit niet te doen, met als gevolg dat andere bewoners moeilijkheden hebben om uit de garage te rijden.
De politie gaat niet tussenbeide komen, daar dit een burgelijke zaak is, de syndicus wil zich niet bemoeien met interne problemen, met als resultaat dat iedereen hier zowat doet waar hij/zij zin in heeft.
Een kopij van dit reglement werd reeds onder de ruitenwisser van betrokkene gestoken..
Ik las hier op het forum iets van een wielklem, doch ik zal op de eerstvolgende AV 2024 een boetesysteem laten stemmen, wat vermoedelijk met een meerderheid van stemmen afgekeurd zal worden, daar men zich dan aan regels dient te houden.
Afspraken maken op een algemene vergadering zijn nutteloos, daar mede-eigenaars/huurders deze niet naleven... De mensen zijn héél kortzichtig en uit op conflicten.
Wat kan ik hier tegen doen, een mogelijkheid is zelf ook voor mijn garage gaan parkeren, om de man het moeilijk te maken te keren in de manoeuvreerruimte om buiten te rijden?.... Maar dan hinder ik ook andere mede-eigenaars.