Einde juni werd op de AV een offerte goedgekeurd voor grote en dure werken aan het gebouw. Op dat moment was ik gehospitaliseerd. Ik heb volmacht gegeven aan andere mede-eigenaar maar wel zelf tegen gestemd op deze offerte. Door mijn onvoorziene gezondheidsproblemen en daaropvolgend ontslag bij mijn werkgever, lukt het me niet mijn deel van de nodige werken in één keer te betalen. De leverancier hanteert als betalingsvoorwaarde 30% bij goedkeuring offerte en de resterende 70% vanaf start werken met maandelijkse vorderingsstaten. Dit zou ik nog gebolwerkt krijgen omdat de werken ten vroegste over 6 maanden zouden starten. Tegen dan verwacht ik terug aan het werk te kunnen zijn. Het voorschot neerleggen lukt nog net. Ik heb ook nog andere kosten en ik moet gewoon zeker zien rond te komen tot het einde van het jaar. Echter ben ik verplicht volgens de syndicus het volledige bedrag voor de werken op voorhand te betalen voordat zij de offerte mogen goedkeuren. Ik heb een uitzondering gevraagd met voorstel dat ik een verklaring op eer zou tekenen of iets dergelijks dus dat ze er echt op kunnen rekenen dat het geld er ligt vóór de werken starten. Dit werd geweigerd en nu word ik echt opgejaagd door hun. Zo voelt het toch. Dit is niet goed voor mijn medische toestand.
Wat kan ik doen?