Onderhoud gemeenschappelijke ruimte

elysavets
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Onderhoud gemeenschappelijke ruimte

#1 , 13 jun 2024 15:29

Beste,

Ik ben eigenaar van een appartement op het 2de verdiep ik een blok met 3 appartementen (1 gelijksvloers, 1 1ste verdiep, 1 2de verdiep). Nu is er een dispuut over hoe het onderhoud van de gang gedaan moet worden, de eigenaar van het gelijksvloers wil enkel het gelijksvloers poesten, de eigenaar van het 1ste verdiep moet het 1ste en gelijksvloers poetsen en ik moet het 2de 1ste en gelijksvloers poesten volgens de eigenaar. Is dit correct of ben ik correct dat heel de blok hetzelfde moet kuisen als ikzelf.

Mvg

GB2702

#2 , 13 jun 2024 15:52

Volgens welke eigenaar moet u de gemeenschappelijke delen poetsen?

Kan er niet afgesproken dat om de 14 dagen iemand de gemeenschappelijke delen poetst?

In het app waar ik woon wordt dit ook zo gedaan, wij zijn ook een blok met 3 appartementen 1ste 2de en 3de verdiep. Om de 6 weken moeten we dus de gemeenschappelijke delen poetsen. Dit hebben we als bewoners zelf afgesproken om te doen en loopt heel vlot. Het gebeurd zelfs dat ik zeg tegen de bewoners onder mij (ouder koppel van 80+) dat ik hun beurt wel voor mij neem als het ze niet zou gaan. Niets is zo leuk als fijne buren te hebben.

LYNX XX
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jun 2024 19:26

Kuisbeurt om de 3 weken : gelijkvloers, eerste en tweede verdieping.
Indien de 3 niet overeenkomen om dit zo toe te passen = externe kuisfirma.
Verplicht opleggen om gemeenschappelijke delen te kuizen = niet wettig ( slavenarbeid ).
Dus indien alle 3 akkoord ieder om de 3 weken, anders poetsfirma aanstellen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”