Syndicus - informeren en wat mogen we verwachten
Geplaatst: 27 mei 2024 21:33
Beste allen,
Elk jaar op de AV is er een eigenaar die naar voor komt om zijn/haar beklag te doen bij de syndicus. Het is telkens een andere eigenaar met een ander probleem en de AV is misschien niet de plaats voor zoiets maar het geeft wel aan andere eigenaars door wat er zich afspeelt. En na vorige AV waren er enkele eigenaars die ons benaderd hebben en zeiden dat ze een andere syndicus willen.
We hebben dus waterschade door een lek van een appartement boven ons.
Onze onderbuur heeft ons gewaarschuwd en de syndicus is even geweest om polshoogte te nemen en heeft een loodgieter laten komen. Onze syndicus heeft ons niet op de hoogte gehouden maar gelukkig heeft onze lieve onderbuur ons appartement in de gaten gehouden en dikwijls gaan polshoogte bij de loodgieter. Ze wou ook niet dat het terug bij haar begon te lekken. Ik vraag me af of de syndicus in dit geval ons niet op de hoogte moet houden van de ontwikkelingen ivm de reparatie boven ons? Wij hebben tenslotte geen toegang tot het appartement boven ons. Chronologisch: maandag kraan dichtgedraaid, dinsdag en woensdag loodgieter geweest en lek zou gedicht zijn, donderdag was het terug bij ons aan het lekken en heeft de loodgieter terug een reparatie gedaan. Vrijdagavond was het gestopt met lekken. Ik weet dit van de buurvrouw maar heb de syndicus hierover niet gehoord. Ook heeft hij niet alle buren die wateroverlast hebben op de hoogte gebracht. Moet hij dit niet doen?
Wij hebben hem wel foto's gemaild en gevraagd een dossier bij de blokpolis te openen. Hij zegt dat hij dit gedaan heeft maar wij hebben geen communicatie gezien. Op onze vraag welke verzekeringsmaatschappij en welk dossiernummer krijgen we geen info. Aangezien we hem niet vertrouwen, zouden we dit echter graag hebben. Is hij niet verplicht dit te geven?
We hebben een aparte rechtsbijstandsverzekering. Is het aan te raden deze ook op de hoogte te brengen? Kunnen zij iets voor ons betekenen?
We hebben aanzienlijke schade. 1/3de van het appartement heeft onder water gestaan. Plafond, muren, vloeren, kasten, ingebouwd bed, etc... is nat geworden, uitgezet, beschimmeld, enz. We weten niet hoe lang het al lekte voor onze onderbuur dit ontdekt heeft. En 2 verdiepingen onder ons hebben ook wat schade.
Hartelijk dank voor jullie informatie.
Elk jaar op de AV is er een eigenaar die naar voor komt om zijn/haar beklag te doen bij de syndicus. Het is telkens een andere eigenaar met een ander probleem en de AV is misschien niet de plaats voor zoiets maar het geeft wel aan andere eigenaars door wat er zich afspeelt. En na vorige AV waren er enkele eigenaars die ons benaderd hebben en zeiden dat ze een andere syndicus willen.
We hebben dus waterschade door een lek van een appartement boven ons.
Onze onderbuur heeft ons gewaarschuwd en de syndicus is even geweest om polshoogte te nemen en heeft een loodgieter laten komen. Onze syndicus heeft ons niet op de hoogte gehouden maar gelukkig heeft onze lieve onderbuur ons appartement in de gaten gehouden en dikwijls gaan polshoogte bij de loodgieter. Ze wou ook niet dat het terug bij haar begon te lekken. Ik vraag me af of de syndicus in dit geval ons niet op de hoogte moet houden van de ontwikkelingen ivm de reparatie boven ons? Wij hebben tenslotte geen toegang tot het appartement boven ons. Chronologisch: maandag kraan dichtgedraaid, dinsdag en woensdag loodgieter geweest en lek zou gedicht zijn, donderdag was het terug bij ons aan het lekken en heeft de loodgieter terug een reparatie gedaan. Vrijdagavond was het gestopt met lekken. Ik weet dit van de buurvrouw maar heb de syndicus hierover niet gehoord. Ook heeft hij niet alle buren die wateroverlast hebben op de hoogte gebracht. Moet hij dit niet doen?
Wij hebben hem wel foto's gemaild en gevraagd een dossier bij de blokpolis te openen. Hij zegt dat hij dit gedaan heeft maar wij hebben geen communicatie gezien. Op onze vraag welke verzekeringsmaatschappij en welk dossiernummer krijgen we geen info. Aangezien we hem niet vertrouwen, zouden we dit echter graag hebben. Is hij niet verplicht dit te geven?
We hebben een aparte rechtsbijstandsverzekering. Is het aan te raden deze ook op de hoogte te brengen? Kunnen zij iets voor ons betekenen?
We hebben aanzienlijke schade. 1/3de van het appartement heeft onder water gestaan. Plafond, muren, vloeren, kasten, ingebouwd bed, etc... is nat geworden, uitgezet, beschimmeld, enz. We weten niet hoe lang het al lekte voor onze onderbuur dit ontdekt heeft. En 2 verdiepingen onder ons hebben ook wat schade.
Hartelijk dank voor jullie informatie.