problemen met water na aanleg van nieuwe straat door de gemeente

micheleke_micheleke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

problemen met water na aanleg van nieuwe straat door de gemeente

#1 , 01 feb 2024 18:39

De gemeente lengt enkele jaren geleden een nieuwe straat aan met een voetpad en langs de zijgevel van de garage. Het niveau van het nieuwe voetpad is 45cm boven het niveau van de garage.
Na een tijdje liggen de tegels los van het voetpad en hebben water in de garage. In aug 2020 legt de gemeente het voetpad opnieuw aan na aandringen. Aan het gedeelte van de zijgevel onder de grond van de garage wordt er niets aangebracht. Ook bij aanleg van de straat werd er niets aangebracht aan de zijgevel. Ik maakte de opmerking dat er iets aan de muur moet worden aangebracht of ik krijg verder water in de garage.
De gemeentearbeider van de technische dienst die het voetpad toen opnieuw aanlegde wist te melden dat het water van het dak kwam en dat het verhogen van de straat er niets mee te maken had. Er viel niet tegen te discussiëren. Er moest ook niet worden aangebracht aan de zijgevel want het kwam niet van daar.
Nu door de vele regen is er opnieuw prijs en nu wel veel water. Ik doe opnieuw melding naar de gemeente en er is een vergadering waarop die zelfde persoon opnieuw zegt dat het van het dak komt en niet via de zijgevel. Ook nu viel er niet mee te praten. Hij was zeker van zijn stuk. De andere aanwezige van de gemeente gaf toe dat ze niet beschikte over de nodige kennis.
Nu het gaat over dezelfde persoon die in aug 2020 het voetpad opnieuw heeft aangelegd en nu onmiddellijk weet van waar het water komt. Hij had nu een gaatje gevonden in een lapje op het dak. De platen van het dak zijn droog, de balken zijn droog en de binnen muren zijn droog maar hij had er geen oren na. Het gaatje bevindt zich in het midden van de achtergevel terwijl de zijgevel onderaan nat is. Nu 1cm boven de vloer is de muur al droog.
De gemeente zegt nu dat wij het dak moeten laten herstellen en zij niets moeten doen. Dus aan de zijgevel, het gedeelte onder de grond, moeten zij niets aanbrengen om het vocht tegen te gaan terwijl er zeker 45cm grond, stenen fundering van het voetpad en tegels tegen de gevel liggen.
Wat nu? Hoe kan ik de gemeente doen bewegen. Ook het collega van burgemeester en schepenen reageren niet. Enkel de technisch dienst reageert maar schuiven het van zich af.

Wat kan ik doen?

Drone

#2 , 01 feb 2024 18:52

uw verzekering op de hoogte brengen van de schade en de vermoedelijke oorzaak ervan.

verzekeringen zullen het dan onder elkaar moeten uitvechten, ze zullen dan waarschijnlijk elk hun eigen schade experts sturen en een verslag opmaken.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”