Pagina 1 van 1

Ereloon syndicus

Geplaatst: 30 jan 2024 17:22
door hda
Wat zijn de inbegrepen taken en onkosten van het ereloon van de syndicus?
Welke taken en onkosten zijn NIET inbegrepen in het ereloon van de syndicus?

Zijn volgende taken en kosten inbegrepen:
- Organisatie van Alg Vergadering(AV)?
- Leiden en bijwonen AV, rapport opstellen, postzegels voor verzending? Huur van zaal?
- aanwezig zijn op RME vergadering?

Dit zijn enkele voorbeelden die voorkomen in de praktijk.

Misschien bestaat er ergens een lijst wat wel en niet inbegrepen is?

hda

Re: Ereloon syndicus

Geplaatst: 30 jan 2024 18:29
door Thomas Morus
Daarvoor moet u het contract dat de VME heeft afgesloten met de syndicus lezen.
Huur zaal, postzegels, .....is er normaliter niet inbegrepen.

Re: Ereloon syndicus

Geplaatst: 30 jan 2024 18:52
door LYNX XX
Hangt af van syndicus tot syndicus.

De kosten begrepen in de beheerskosten zijn de wettelijk opgelegde taken.
De extra kosten : moet de syndicus ventileren in het contract : de kosten niet vermeld bij de extra kosten zijn ter zijner laste.

https://www.dewaele.com/nl/advies/tarie ... cus-kosten

https://www.syndicbeheer.be/syndicus-tarieven.html

https://www.biv.be/node/1816