Ik ken de situatie nog niet ten top aangezien dit voor een vriendin is.
Klein appartementscomplex. Wss gerenoveerd. Ik weet dus niet of er individuele meterstanden zijn voor de appartementen. Maar dit is de situatie:
Mijn vriendin verbruikt weinig water of electriciteit en toch betaalt ze vrij veel.
1a.Stel nu dat er geen individuele meters zijn, kan je dan een persoonlijke gas en/of watermeter en/of electriciteitsmeter afdwingen, mits je de kosten van installatie e.d. draagt?
Ikzelf heb de basisakte en statuten nog niet bekeken, maar dankzij de informatie op dit forum weet ik dat het al dan niet verdelen van kosten van gas, water en electriciteit in de basisakte moet staan en dat eventuele aanpassingen hieraan via de notaris gaan, mits unanieme goedkeuring van de VVE...
Vraagstuk nummer 2. De Syndicus (ik neem aan dat er een is hoewel het om minder dan 12 appartementen gaat) heeft een vereffening gestuurd die dateerd van voor mijn vriendin eigenaar was van het appartement. 2a.Als het om gas water electriciteit gaat moet zij die betalen?
2b.Als het om andere kosten gaat moet zij die betalen?
2c.In ieder geval wat moet zij doen? Aangetekend schrijven: duidelijk maken dat zij die kosten niet moet betalen? Copien van bepaalde documenten bijvoegen?
3c.Is het aan die syndicus of verantwoordelijke om de correcte personen aan te schrijven voor betaling van de uitstaande schulden zonder dat mijn vriending zich zorgen hoeft te maken of actie hoeft te ondernemen?
Dank