Overwoekering onkruid terug na 2 jaar

Kristofver
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overwoekering onkruid terug na 2 jaar

#1 , 24 mei 2020 11:18

Beste,

Ik heb 2 jaar geleden al naar het vredegerecht geweest wegens het huurhuis naast mij. Het was toen een overwoekering van overhangende bomen, takken en onkruid (doorns). Probleem deet zich voor 50 meter lang. Wredegerecht heeft beslist dat de bomen moesten geruimd worden en het gebied moest onderhouden worden.

Nu vorig jaar werd het weer niet onderhouden. Ik heb bij plaatsing van omheining gevraagd aan verhuurder of ik het even kort mocht maaien om dit beter werkt. Dus dat jaar heb ik het nog wat gedaan.

Nu staat er een omheining (mijn eigendom) op mijn perseel en het onkruid leunt er tegenaan en groeit hier en daar onder door ook heb ik gemerkt dat er distels (speerdistel) tussen staan worden niet weg gehaald staat tussen de netels en doorns.

Ik begin het wel echt beu te worden de persoon die het huurt doet niets in de tuin. De eigenaars zeggen er niks van terwijl ze nog altijd verantwoordelijk zijn.

Moet ik dit proces weer helemaal opnieuw beginnen? Ik heb nog altijd het dossier dat vermeld staat dat het onderhouden moest worden. Het is enorme last naar mij toe met al dat zaad dat vrij komt.

Wat kan ik doen na 2 jaar en het probleem zich blijft voor doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2020 12:37

Je zal waarschijnkijk terug naar de rechtbank moeten, maar vraag dan een dwangsom voor iedere overtreding of nalatig tuinonderhoud. Dan heb je tenminste een stok achter de deur.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”