# Morus Thomas , correcte informatie geven aub. Het antwoord van asperger in # 9 is een correct antwoord .
(tekst cursief is van u)
De nietigheid is reeds wettelijk voorzien.
Het dwingend karakter is voorzien maar niet de nietigheid , de nietigheid is exclusief voorbehouden , de bevoegdheid van een rechter maw. de vernietigbaarheid is voorzien en niet de nietigheid.
Maar als men iets te eisen heeft (op grond van nietige beslissing van tegenpartij, bv VME) moet men beroep doen op de Rechter
Vind u dat logisch ? betalen voor uw gelijk/recht cfr. mijn voorbeelden
tenzij men de tegenpartij in der minne kan overtuigen van de nietigheid (of vernietigbaarheid in uw woorden)
In der minne ? en petit comité ? dacht van niet , wel via een andere (B) AV beslissing en heeft niets met vernietigbaarheid te maken….
Zie ook uitleg asperger en zie uitleg scorpioen in de andere draad die u hebt opgestart.
Fout ! , niet ik was in die andere draad de topic starter , wel #meesje
en herlees uw antwoord …
viewtopic.php?f=42&t=108974&sid=c05dec6 ... a828bc287d
Omgekeerd: als men iets van u eist (dat nietig is en bijgevolg niet eisbaar)
Nietig verklaring = de rechter , zolang een AV beslissing niet nietig is verklaard blijft deze overeind en uitvoerbaar…
kunt u dat naast u neerleggen en afwachten of de "tegenpartij" dagvaardt of niet. In de wetenschap dat wegens dwingend recht de tegenpartij sowieso aan het kortste eind zal trekken.
Opletten met dergelijke veronderstelling ! De VME (AV) kan binnen haar bevoegdheid beslissingen nemen op zakenrechtelijk of verbintenisrechterlijk vlak.
Verder heeft het geen enkele zin hierover verder te communiceren want men vind het logisch dat een ME steeds een vrederechter moet vatten om zijn gelijk af te dwingen tav. een gemanipuleerde AV beslissing syndicus&co. Een eenvoudige aanpassing van de wet zou al zeer veel oplossen .
Inhoudelijk is er weinig/ niets gezegd , mijn aangehaalde voorbeelden spreken voor zich en zijn meer dan duidelijk.
De wetgever had moeten voorzien :
De AV kan géén beslissingen nemen , en dit op straffe van nietigheid , om :
- géén commissaris van de rekeningen te benoemen
- géén raad van mede-eigenaars te benoemen vanaf 20 app.
- géén dubbele boekhouding vanaf 20 app.
- de beheerskosten syndicus forfaitair te verdelen onder de mede-eigenaars
- de onkosten , uitnodiging AV ten laste te leggen van de uitgenodigde
Duidelijk voor iedereen , ook voor de syndicus&Co.
Sluit af met de woorden van Karel De Gucht die hij gisteren de media instuurde:
“Zonder dure advocaten win ik nooit , eigenlijk is dat niet democratisch.”
Ja ,deze VIP heeft gelijk en is ook van toepassing op deze appartementswet met dwingend karakter , een bric en brac wet waar belangengroepen goed gelobbyd hebben en dit onder het mom van de mede-eigenaars meer te betrekken in het bestuur van die VME….en dan maar te zwijgen over het debacle/soap serie van de verplicht opgelegde opdracht van de syndicus dwingend voorzien , wet 2010 met als resultaatsverbintenis voor deze , om de statuten te coördineren….conform die nieuwe wet…
De nieuwjaarsrecepties bij het BIV , zijn voorbij en nog steeds wordt er daarover gelachen….
Ps. bij deze wil ik ook duidelijk aangeven dat niet alle syndici , de wet niet respecteren , maar pech voor diegene als ME-er van een VME waar de syndicus en Co er zich niets van aantrekken……dan is de uitspraak van De Gucht meer dan van toepassing…..iedere keer opnieuw….betalen voor uw gelijk …