Ik gaf enkel de tip van het hek omwille van de maximale breedte die je dan kan toepassen, zodat de boer niet met grotere machines op jouw grond kan geraken. Kan je ook bekomen door twee betonnen paaltjes met max. breedte ertussen van 3 meter.neen, afsluiten met poort begin ik niet. Ons huis ligt te midden in de velden, bereikbaar via een doodlopende weg van ongeveer één kilometer. Op het einde van die weg ligt mijn eigendom met daarop een aardeweg met erfdienstbaarheid. Het is dus enkel die boer en ik die er gebruik van maken, niemand anders heeft daar iets verloren.
Maar de discussie is dus hier veranderd, gezien de VLM er een openbare weg van wil maken.
Gisteren een mail gezonden, tot op heden nog geen antwoord gekregen, ik wacht dus even af.
ik schreef dit vooraleer er van die ruilverkaveling sprake was. Gewoon kwestie van de huidige overlast te beperken.mariette, het probleem reikt verder dan dat. Lees het stuk ruilverkaveling eerst ns na. binnenkort rijdt iederéén over de wegel naar alle andere achtergelegen landbouwgronden en dat is niet gestipuleerd in de akte.
De buurtweg van 3 m. breed die op mijn recht van doorgang ligt, staat niet op deze kaart.Een zoeken via geopunt vlaanderen. http://www.geopunt.be/
Ze zal geen al te goeie advocaat in dienst hebben genomen.ik schreef dit vooraleer er van die ruilverkaveling sprake was. Gewoon kwestie van de huidige overlast te beperken.mariette, het probleem reikt verder dan dat. Lees het stuk ruilverkaveling eerst ns na. binnenkort rijdt iederéén over de wegel naar alle andere achtergelegen landbouwgronden en dat is niet gestipuleerd in de akte.
Trouwens, als ze er openbare weg van willen maken, kunnen ze toch altijd nog onteigenen?
Een vriendin van me had een open bebouwing (wel ooit twee kavels uit de jaren 1930), waarna ze door een grote onteigening het achterste gedeelte van haar land kwijtspeelde voor een verkaveling, mèt straat (inkom straat via een andere straat). Blijkbaar niet voldoende want het stuk aan de zijkant van haar huis moest en zou ook onteigend worden, afgezet met paaltjes, want het moest als WANDELWEG dienen (terwijl de bewoners gewoon via de straat hun verkaveling konden bereiken).
Resultaat: nu "wandelen" de mensen op één meter van haar badkamer.