Geschil met syndicus over betalingsvoorwaarde

sarafa2024
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Geschil met syndicus over betalingsvoorwaarde

#16 , 03 aug 2024 01:12

Ik heb net het verslag BAV betonrot ook nog eens doorgenomen. Daar heb ik op alles tegen gestemd dus ook op 100% opvraging op voorhand. In het verslag staat trouwens 100% opvraging voor aanvang werken en niet bij goedkeuring offerte. Maar er moet ook een bouwaanvraag ingediend worden voor deze werken dus de architect is wel direct aan het werk gegaan.

sarafa2024
Topic Starter

#17 , 03 aug 2024 01:34

Bovendien heeft de syndicus nog vóór de BAV betonrot plaatsvond mijn vraag om afwijkende betalingsvoorwaarden al geweigerd. Ik betwijfel dan ook ten sterkste dat zij mijn vraag met de andere mede-eigenaren gedeeld heeft.

LYNX XX

#18 , 03 aug 2024 08:23

Lynx XX, dank voor je reactie. Je bevestigt hiermee precies het gevoel dat ik al langer heb bij deze syndicus. Ook zeer duidelijk wordt hun mentaliteit bij hun aanpak naar mij toe. Ik ervaar die als heel intimiderend en bedreigend. Er wordt grote druk gezet.

Ik denk even na hoe ik dit verder moet aanpakken. De betonrot is een kwestie van het ganse gebouw, waar 4 verschillende VME’s in ondergebracht zijn. De contactgegevens van de andere VME’s ken ik zelf niet. Ik weet dat er nog twee andere eigenaren tegen gestemd hebben. Maar hun namen staan niet in het verslag dat ik gekregen heb. Dus voor een nieuwe BAV zou ik alle 4 VME’s terug bijeen moeten krijgen.

De namen van de tegenstemmers zijn verplicht te vermelden in het verslag.
Voor een BAV heeft u 20 % van de aandelen nodig.

Maandag heb ik ook een afspraak voor de aanvraag van een pro deo advocaat. Eergisteren ontving ik melding via e-mail dat er een aangetekende ingebrekestelling onderweg is en als ik niet binnen 14 dagen betaal, wordt er een juridische procedure gestart. Tja, wat ik niet heb, kan ik ook niet afgeven hé…. Dus kom maar op met die rechtszaak. Kan ik tenminste ook mijn verhaal eens doen.

Reclame

LYNX XX

#19 , 03 aug 2024 08:28

Ik heb net het verslag BAV betonrot ook nog eens doorgenomen. Daar heb ik op alles tegen gestemd dus ook op 100% opvraging op voorhand. In het verslag staat trouwens 100% opvraging voor aanvang werken en niet bij goedkeuring offerte. Maar er moet ook een bouwaanvraag ingediend worden voor deze werken dus de architect is wel direct aan het werk gegaan.
Indien u tegen gestemd heeft zoals ik kan lezen, dan kunt u binnen de 4 maanden na de BAV een klacht indienen bij de vrederechter ( kunt u vragen aan de pro deo advocaat ).

Bijkomend element : stonden de betalingswijzen, modaliteiten, procedure bij niet betaling op de agenda van AV of BAV ?
En 100 % betaling voor aanvang werken IS NIET VANDAAG maar voor de geplande datum van starten van de werken.

sarafa2024
Topic Starter

#20 , 03 aug 2024 10:22

De juridische procedures bij niet-betaling staan op verslag AV.

Ik hoop snel een gesprek te kunnen hebben met een advocaat.

sarafa2024
Topic Starter

#21 , 03 aug 2024 16:52

Ja, en ook op de agenda van de AV.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik in die periode in een verzwakte positie stond door mijn hospitalisatie en gezondsheidsproblemen. Ik had vertrouwen in de mede-eigenaren en de syndicus. Na de BAV die enkele dagen vóór de AV plaatsvond, hebben twee mede-eigenaren aan mijn partner verzekerd dat ik mij geen zorgen moest maken, dat er geen druk gezet zou worden. Dat was voor mij toen erg rustgevend en ik heb daar op vertrouwd. Ik had geen ruimte of energie om met iets anders bezig te zijn dan mij herstel.

sarafa2024
Topic Starter

#22 , 01 sep 2024 19:55

Ik kom even terug op bovenstaande kwestie.

Morgen vindt de jaarlijkse AV plaats van de VME garages. Dit is een aparte VME omdat het een apart gebouw is en hier eigenaars vertegenwoordigd zijn uit de verschillende VME’s van de appartementen. Wel iedereen die er in zit is betrokken bij de betonrot van het appartementsgebouw.

Op de agenda staat décharge syndicus en herbenoeming syndicus. Het is dezelfde syndicus als van het appartementsgebouw uiteraard. Ook hier zal juridische procedure e.d. besproken worden.

Kan ik hier een link leggen naar BAV betonrot en AV VME appartementsblok van enkele maanden geleden?

Of moet ik dat volledig apart bekijken?

Ik zou tegen décharge en herbenoeming kunnen stemmen met uitleg van wat er volgens mij niet correct gegaan is tijdens BAV en AV van enkele maanden geleden. Voor mij is er een ernstige vertrouwensbreuk ontstaan en dat wil ik echt wel gezegd hebben.

Sirkii

#23 , 02 sep 2024 12:47

De garages zijn een aparte VME. Je kan dus geen link leggen naar t appartementsblok omdat dit “toevallig” dezelfde syndicus is.

Thomas_A

#24 , 02 sep 2024 17:40

De garages zijn een aparte VME. Je kan dus geen link leggen naar t appartementsblok omdat dit “toevallig” dezelfde syndicus is.
En ook dat alle eigenaars in de VME van uw gebouw toevallig ook in deze van de garages zitten, heeft geen enkele betekenis.

Of u daar over een punt van het appartementsblok begint, heeft juridisch gezien evenveel relevantie alsof u de voetbaluitslagen voorleest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”