Onderhoud gemeenschappelijke delen

LYNX XX
Juridisch actief: Nee

Re: Onderhoud gemeenschappelijke delen

#16 , 15 apr 2024 18:28

#15 Is zeker het geval.

Maar de wet van 02.06.2010 in werking van 01.09.2010 : de niet met de vigerende wetgeving strokende statutaire bepalingen worden vanaf hun datum van inwerkingtreding van rechtswege vervangen door de overeenstemmende wetsbepalingen.

Streepje
Topic Starter

#17 , 26 nov 2024 19:36

Begrijp ik het goed dat een wijziging van deze clausule als agendapunt op de AV kan worden voorgelegd ?
en dooreen gewone meerderheid kan worden goedgekeurd ?
Kan daarin vb worden opgenomen dat de vloeren om beurt gereinigd moeten worden
en de Glazen inkomdeur en de tussendeur en zijpaneel in glas lift en trappen
dient uitgegeven te worden aan een poetsfima

Thomas Morus

#18 , 26 nov 2024 20:10

Begrijp ik het goed dat een wijziging van deze clausule als agendapunt op de AV kan worden voorgelegd ?
en dooreen gewone meerderheid kan worden goedgekeurd ?
Kan daarin vb worden opgenomen dat de vloeren om beurt gereinigd moeten worden
en de Glazen inkomdeur en de tussendeur en zijpaneel in glas lift en trappen
dient uitgegeven te worden aan een poetsfima
Nee, dat kan niet. Dergelijke verplichte beurtrollen zijn onwettig. Poetsfirma voor de gemene delen aanstellen.
Ingeval niet in der minne voorleggen aan vrederechter welke een poetsfirma zal aanstellen ofwel de syndicius daartoe zal VERPLICHTEN.
Maar dit alles werd toch reeds in vorige antwoorden toegelicht? Vanwaar die koppigheid?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Streepje
Topic Starter

#19 , 26 nov 2024 22:48

Beste, het probleem blijft aanhouden. Enkele eigenaars en ook enkele die verhuren weigeren het te laten uitbesteden en ervoor te betalen. De syndic doet nooit iets ! en houdt vast aan de beurtrol .zo zou een eigenaar die zelf niet voor zojn beurt kan instaan zelf iemand moeten afspreken om de beurt in te vullen , op eigen kosten . Enkelen hebben een poetsvrouw met dienstenchecks die ook al is het niet wettelijk , hun inkomvloer enz. doet. Die willen dus ook geen verandering en niet betalen. Het lijkt erop dat ik zr opnieuw zelf zal moeten proberen zorgen en het afdwingen op een of andere manier ! Nu vond ik net in het RIO een artikel over schoonmaken van de alg. Delen , dat een firma moet aangesteld worden door de syndicus . Ik hoop dat deze vermelding boven die van de basisakte gaat en ik op die manier druk kan uitoefenen. Ik maak mij hiermee niet geliefd ook al is het in ieders belang.

Streepje
Topic Starter

#20 , 26 nov 2024 23:42

De vrederechter zal de laatste oplossing zijn want als ik dat doe wordt daar blijven wonen onmogelijk. Al hebben wij n'a het faillissement van de bouwheer alles persoonlijk en zonder hulp van de syndic moeten afmaken en al 8 jr lang belangeloos en voor niks het onderhoud van de gemeenschappelijke delen , groenbestrijding buiten enz volledig gratis voor iedereen gedaan , het zal hoe dan ook op onze kop terecht komen. Of we kunnen verhuizen ..

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”