Hallo,
Kunnen jullie me raad geven met dit probleem?
Vorig jaar kocht ik een pand waarop ik een erfrecht had van gemene uitwegenis.
Het recht van deze uitwegenis was bekrachtigd in de nieuwe akt en de oude akt en was ondersteund door een vrij simpele schets waar de uitwegenis zich bevind en naar welke richting deze gericht is (dmv een pijl)
De uitwegenis loopt over 2 andere eigendommen.
De weg heeft een officieel bord met de huisnummer (van de gemeente) en openbare verlichting, de brievenbus van de eigenaar vlak achter mij hangt aan het huis zelf dat is zo'n 100meter in het straatje!
De weg werd door iedereen gebruikt als een soort kerkweg.
De burgemeester heeft bevestigd dat het straatje ooit een tijd onderhouden is door de gemeente.
De personen die daar wonen betwisten de geldigheid van het erfrecht omdat de vroegere notaris iets zou "vergeten" zijn.
Volgens het plan zou zelfs een stuk van de uitweg mijn eigendom zijn, de eigenaar grenzende aan de uitweg heeft volgens mijn zijn huis verkeerd gebouwd.
De dochter van een van de 2 eigenaars werkt bij het vredegerecht en heeft al onrechtsreeks gedreigd, de andere eigenaar wil er een miljoen insteken als ze haar gelijk maar haalt.
De weg is al versperd geweest door een zware houten ladder.
Recent heeft men aan de weg een zelfgemaakt plakaatje "privaat weg" gehangen.
Men dreigde ermee mij te vervolgen voor diefstal omdat ik het plakaat verwijderd had en in hun brievenbus gestoken had.
Ik ben de intimidaties beu en wil weten waar ik recht op had, ik kocht immers een pand met de veronderstelling dat ik uitweg had.
Ik ben reeds met mijn akte bij 1 van de eigenaars geweest, ze kon haar akt niet direct voorleggen. De andere eigenaar was niet thuis of wilde niet opendoen.
Wat kan ik doen?
Mag ik mijn platen muur openbreken? Kan dit verjaren?
Dank
Arcade