Beste(n),
Gisteren, 28/11/2024 hadden wij eigenaarsvergadering.
Aanwezig waren, ik met 63/400 ste, de eigenaar van het eerste verdiep met 112/400 ste, een vruchtgebruiker met volmacht met 112/400 ste.
Eigenaar van het derde verdiep met 113/400 ste heeft zijn kat gestuurd.
Na jaren van wanbeheer door een vruchtgebruiker, de partijdige houding en frontvorming tegen mijn persoon vanwege mijn klagen over het verwaarlozen van het gebouw, waar ik in hoofdzaak het grootste slachtoffer was door opstijgend vocht en vochtdoordringing, heb ik dit syndicusschap in 2019 via het Vredegerecht tot een einde laten brengen.
Vruchtgebruikers en toenmalige mede-eigenaars trachtten destijds het tij te keren met een lasterlijk document af geven aan de heer Vrederechter, ook de leugen werd niet geschuwd, doch werd doorzien, om dit document te staven hebben zij de volledige historiek van 2011 t.e.m. midden 2019 verduisterd.
Daar op de eerste AV bij de aangestelde syndicus de oppervlakte van mijn eigendom, de verdeelsleutel en zelfs een cubitainer (op mijn eigendom) waar ik regenwater in opvang voor de tuin, rook ik onraad, doch door COVID19 kon ik pas in 2021 inzage krijgen in de boeken van het gebouw. Waarna ik kon vaststellen dat er onregelmatigheden waren.
De in 2019 aangestelde syndicus heeft de dakrand laten herstellen (betonrot), op basis van meerdere onderzoeken werd de voorgevel aangepakt inzake vochtdoordringing, de riolering werd heraangelegd en de scheur in de septische tank werd hersteld, waarna ik de kans kreeg mijn living aan te pakken.
Terrassen, waarvan twee nog aangepakt dienen te worden, daar is eentje dat op neerkomen staat.
Meerdere werken aan de voorgevel dienden ten bewarende titel te gebeuren omdat mede-eigenaars zich verzetten tegen deze werken, dat ik met een luchtvochtigheid van 80% zat en met COPD kamp is hun probleem niet.
Verzekering wilde de gevolgschade in de slaapkamer niet vergoeden vanwege niet gedekt. Mede-eigenaars dienden alzo de gevolgschade mee te betalen en zijn gaan steigeren. Deze gevolgschade zijn ze mij dan ook nog onterecht gaan verwijten.
Gevolgschade in mijn living heb ik volledig op mezelf genomen, alsook de door water aangetaste CV installatie in mijn kelder. Mede-eigenaars blijven blind voor deze geste, waar ik de VME niet mee heb lastig gevallen, ook al kon deze ook in deze gevolgschade verantwoordelijk gesteld worden.
Gezien de houding van de mede-eigenaars, vraag ik mij af of ik deze gevolgschade nog met terugwerkende kracht kan verhalen op de VME?
Op de eigenaarsvergadering van 28/11/2024 beslissen vruchtgebruiker en een mede-eigenaar die hij heeft kunnen overtuigen, het beheer opnieuw in eigen handen te nemen. Stemming 224/400 ste. Syndicus geeft hen bedenktijd tot einde contract.
Gezien voorgaande(n) en met zekerheid weer een beheer gevoerd zal worden dat NIET transparant is en alles zal doen om mij het leven zuur te maken, kan ik hiermee niet akkoord gaan. Heb dus ook aan de syndicus gevraagd niets aan deze mensen te overhandigen, daar het risico bestaat dat er weer gekuist gaat worden in de boeken van het gebouw.
Wat zijn mijn opties a.u.b., stap ik nu al naar het Vredegerecht, vraag ik zelf rond om offertes, wacht ik de beslissing van deze personen af met alle risico's van dien...