Hallo
INTRO:
Ik heb een behoorlijk complex probleem.
Ik ben eigenaar van een appartement in een gebouw met 3 eigenaars.
Mijn twee mede-eigenaars verhuren, terwijl ik in het gebouw woon.
Een mede-eigenaar ligt al jaren voor alles en nog dwars,omdat hij volgens vonnis geen syndicus mag zijn.
Bovendien stalkt hij mij. Telkens er hier iets stuk is, komt er bv. een mail van hem dat zulks mijn schuld is en dat is al jaren zo
De andere eigenaar wilde de functie van syndicus op zich nemen en wij zijn daarvoor bij het vredegerecht geweest, maar ook daarmee ging hij niet akkoord. De vrederechter heeft ons weggestuurd met de boodschap dat - na al die raadplegingen die wij gehad hebben waarop hij met niets akkoord ging - wij niet meer voor verzoening moesten verschijnen.
Concreet gezien zit ik hier sandwichset tussen twee verhuurders die zonder kosten alles willen halen uit hun eigendom.
PROBLEEM:
Onze keldertrap is volledig aan het vermemelen, wat uiterst gevaarlijk is voor het aflezen van de meterstanden alsook voor toegang tot de privékelders,
Er is reeds een trede vervangen omdat hij doorgezakt was, maar er gaan er nog volgen
De twee andere eigenaars willen geen geld uitgeven voor de vervanging, maar ikzelf wil het niet op mijn geweten hebben mocht er iemand door de trap zakken
Bovendien heb ik in mijn privékelder veel zaken staan die op mijn appartement moeten geraken
Ik heb al veel op internet gezocht, en ben eigenlijk tot de ontdekking gekomen dat ik de kosten voor het plaatsen van een nieuwe keldertrap alleen zal moeten dragen, of niet?