syndicus bemoeilijkt overdracht

rayhamaker
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

syndicus bemoeilijkt overdracht

#1 , 01 okt 2024 06:02

Rekeningen niet betaald: waterlink sinds begin dit jaar, brandverzekering achterstallig etc
Poetsvrouwen die niet mer komen wegens onbetaalde rekeningnen.
Reparaties niet uitgevoeerd(nu bijna 2 jaar )
Afrekening 2023 nog steeds niet gekregen.
Algemene vergadering in april niet gehouden.

Commisaris van de rekening aangesteld dorr VME, reageerd ook nergens op.

Volgende stappen ondernomen:
Klacht bij BIV ingediend, geen snelle jongens maar dossier is aangemaakt klacht wordt onderzocht. (van de onwil bij de overdacht is nog niks gemeld)
BAV aangevraagd ivm ontslag syndicus, of geschreven dat ie de eer aan zichelf kon houden en zelf ontslag kon nemen

In juni dan toch een algemen vergadering, waarbij ze onslag namen en nieuwe syndicus is aangesteld ingaande 1 september.

Stavaza:
Heeft desontdanks verschillende aanmaningen van de nieuwe syndicus alleen de sleutels komen afgeven.
Geen enkel document, (basisakte, plannen, etc) geen overdracht van de rekeningen, geen afrekeningen 2023.

We zitten dus nu vast aangezien onze nieuwe syndicus weinig kan doen.

Wat zijn de volgende stappen die we kunnen ondernemen ?

Vrederechter, advocaat, deurwaarder ?

Leo peeters

#2 , 01 okt 2024 16:28

Beste, naar mijn mening is dit een zeer onaangename situatie die je ( de VME ) doormaakt. Er zal toch verder moeten ingegrepen worden. Zoals je zelf schrijft vrederechter, advocaat ...Wel zou ik in dit geval, moest dit nog niet gebeurd zijn, de VME een rechtsbijstandverzekering laten afsluiten. Dit in verband met de juridische kosten. Veel succes. P.S. Vraag me niet wat dit inhoud, maar ik heb dit in uw geval als antwoord al veel gelezen.

basejumper

#3 , 01 okt 2024 19:32

Beste, naar mijn mening is dit een zeer onaangename situatie die je ( de VME ) doormaakt. Er zal toch verder moeten ingegrepen worden. Zoals je zelf schrijft vrederechter, advocaat ...Wel zou ik in dit geval, moest dit nog niet gebeurd zijn, de VME een rechtsbijstandverzekering laten afsluiten. Dit in verband met de juridische kosten. Veel succes. P.S. Vraag me niet wat dit inhoud, maar ik heb dit in uw geval als antwoord al veel gelezen.
Een rechtsbijstandverzekering zal uiteraard geen kosten dekken van een al lopend dispuut. net zomin je een brandverzekering kan nemen als je huis al in brand staat...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Leo peeters

#4 , 02 okt 2024 10:17

Beste basejumper, bedankt voor je reactie. Zo heb ik zelf ook iets bijgeleerd. Ik hoop dat rayhmaker nog een duidelijk antwoord krijgt op zijn vraagstelling.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”