#3 , 14 feb 2024 11:12
Beste Lynx XX,
Ik dank u enigzins, en excuseer mij voor het laattijdige reageren,
Hiermede een update, de oorzaak werd weggenomen (dachten we), de gevolgschade werd door de VME gedragen, de mede-eigenaars zijn gaan steigeren omdat ze weer met een zoveelste factuur geconfronteerd werden omdat het probleem in een gemeenschappelijke muur te zoeken was. Opstijgend vocht + waterinfiltratie.
Deze werken vonden plaats in juli 2023 en heden 14/02/2024, klaagt de eigenaar van het derde verdiep over een lek in de schoorsteen. Van deze zelfde schoorsteen heeft zij na het afbreken van de sierschouw op het derde, daar heeft zij het rookkanaal van laten dichtmaken, daar zij een lek had.
Nu dat zij haar appartement verkoopt komt zij opnieuw af met een lek, en op dezelfde plaats, is de oorzaak volgens haar waterinfiltratie door deze schoorsteen.
Deze schoorsteen ook pal gelegen is boven de muur waar ik in de slaapkamer al jaren met vocht kamp. Na de renovatiewerken, mag ik heden vaststellen dat het behangpapier lost.
Met andere woorden, deze mede-eigenaar op de hoogte was van de vochtproblematiek in mijn slaapkamer. Zij tijdens drie lekonderzoeken niets vermeld van het lek op het derde verdiep, meer nog zij maakte mij duidelijk dat het probleem bij mij condens was. Wat door het onderzoek uitgesloten werd.
Al deze onderzoeken en behandelingen zoals impregneren stuk voorgevel, uitkappen en heropvoegen gevel, opspuiten verticale voeg scheiding gebouwen vermeden hadden kunnen worden als deze mede-eigenaar het probleem op het derde verdiep gemeld had.