verkrijgen van nieuwe onroerende goederen

ceveke
Topic Starter

verkrijgen van nieuwe onroerende goederen

#1 , 02 jun 2024 16:07

Hallo,
Ik heb een vraagje.Toen ons appartement is opgeleverd, waren er een aantal buitenstaanplaatsen voor auto's voorzien, die we mochten gebruiken.
Nu blijkt dat de bouwheer een deel van de grond nog in zijn bezit heeft en wil nu de grond aan de VME verkopen.
Wat is het quotum dat dient gehaald te worden bij stemming? Wanneer er eigenaars zijn die niet willen meegaan in dit verhaal, kunnen die verplicht worden
om mee te betalen. Moet er dan een aanpassing gebeuren aan iedere eigenaar zijn aankoopakte of is een aanpassing van de basisakte voldoende?
De syndicus beweerd dat bij aankoop onze aantal duizendste zullen verminderen, en wij minder zullen moeten betalen in de algemene onkosten.
Ik begrijp hier niks van.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen aub?
Met dank

Leo peeters
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jun 2024 19:42

Beste, naar mijn mening best uw notaris hierover even raadplegen. Wat de stemming betreft zou dit naar mijn mening een volledige unanimiteit moeten opleveren daar de basisaktes moeten aangepast worden . (verandering aandelen). Volgens mij gaan, indien de basisakte wordt aangepast door bijvoeging onroerend goed de aandelen vermeerderen in plaats van verminderen als het stuk onroerend goed kan gebruikt worden als autostaanplaatsen. Eventueel voor dit stuk onroerend goed een aparte akte laten opmaken. Dus maar best eerst de notaris aanspreken.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”