De eigenaar die een private laadpaal in de ondergrondse garage wil laten plaatsen moet daar de financiële gevolgen van dragen en alle aanpassingen welke uit veiligheidsoogpunt verplicht zijn op zijn kosten en verantwoordelijkheid laten uitvoeren. En dat is niet min.Er is geen wet die het verbied. Daarboven op kan een VME onder normale omstandigheden zelfs geen elektrische laadpalen verbieden, onder naleving van de nodige attesten en gepaste maatregelen.
Dus een elektrische wagen mag wel in uw garagebox.
In de link lezen : geen wettelijke verplichting = antwoord op uw vraag.
Correct omtrent de laadpalen. Verbod op elektrische wagens in de garage zou tamelijk onzinnig zijn, als men laadpalen mag plaatsen.De eigenaar die een private laadpaal in de ondergrondse garage wil laten plaatsen moet daar de financiële gevolgen van dragen en alle aanpassingen welke uit veiligheidsoogpunt verplicht zijn op zijn kosten en verantwoordelijkheid laten uitvoeren. En dat is niet min.Er is geen wet die het verbied. Daarboven op kan een VME onder normale omstandigheden zelfs geen elektrische laadpalen verbieden, onder naleving van de nodige attesten en gepaste maatregelen.
Dus een elektrische wagen mag wel in uw garagebox.
In de link lezen : geen wettelijke verplichting = antwoord op uw vraag.
Verbod om een elektrische auto te stallen in een ondergrondse garage is me onbekend. Mijn hybride auto staat op dit ogenblik in een ondergrondse garage op niveau -2.
@ Sirkii inderdaad correct. Daarom meldde ik ook : laadpalen eerst de mede eigenaars op de hoogte stellen en op de AV = ter stemming.Art 3.82 rept met geen woord over laadinfrastructuur. Het artikel regelt de plaatsing van privé infrastructuur in gemene delen voor zover dit geen hinder / meerkosten voor de andere medeeigenaars triggert. Laadinfrastructuur kan hieronder vallen. Voorbeeld: plaatsing van meerdere laadpunten vereist mogelijks de verzwaring van de gemeenschappelijke invoerkabel. Je kan niet verwachten dat medeeigenaars zonder EV hierin bijdragen …