In privatieve & uitsluitende eigendom betekenis

bondimd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

In privatieve & uitsluitende eigendom betekenis

#1 , 10 okt 2022 08:53

Heb een appartement op gelijkvloers en jammer genoeg veel problemen met de buur, onlangs nog een av gehad waar afspraken werden gemaakt om de schade aan de beerput/terrastegels maar amper 2 dagen na deze av heeft buur daar weer zelf (eenzijdig dus) in opgetreden.

Dit bevindt zich op mijn koertje maar is door buur ooit opengemaakt en de weggeschoten beton is vervangen door een koekendoosdeksel (zie foto). Aangegeven aan syndicus dat ik dit absoluut niet veilig vindt, wat als iemand (bvb mijn poetshulp) daar door gaat zakken?

Vraag is dus wat kan ik hieraan doen, gevraagd aan syndicus om bvb bord te plaatsen dat op gevaar wijst maar geen reactieAfbeelding.

Meteen vraag 2: in de statuten staat dit bij mijn appt: a) In privatieve & uitsluitende eigendom: inkom, badkamer, leefruimte met keukenhoek, slaapkamer en koer EN plan duid duidelijk aan dat die putten en tegels zich op mijn koer bevinden, meer bepaald op de 80cm brede strook voor mijn voorgevel.

Mag ik dan aannemen dat mijn buur daar helemaal niks te zoeken heeft, enerzijds mocht ze dit nooit eenzijdig doen maar ze komt daar zeer vaak, zet daar bvb haar auto en bij deze werken heb ik haar op mijn vensterbank zien zitten met schade aan vliegraam (gescheurd) tot gevolg, natuurlijk moeilijk te bewijzen.

Kan ik bvb naar de vrederechter trekken en eisen dat ze niet op mijn koertje mag komen alsook landmeter laten aanstellen om alles te laten markeren (nu niet geval) zodat bij overtredingen ik ergens sta of moet ik dit maar laten gebeuren (landmeterkosten wsl delen).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 10 okt 2022 12:11

Eerst klacht neerleggen bij politie voor inbraak. Aangetekend van de buur eisen dat binnen de 10 dagen er een degelijk reukdicht deksel wordt geplaatst op zijn kosten. Is dat niet het geval, dan kan je pas naar de VR

bondimd
Topic Starter

#3 , 10 okt 2022 13:32

Klacht bij politie wegens inbraak, is buiten, niet binnen bij mij dus klopt dit?

Is een appartement, situatie is al bijna 3 jaar gaande, lekkende/kapotte afvoerleidingen liggen aan basis, niet eens door mij gebruikt maar wel onder mijn woning, syndicus laten aanstellen door gerecht, enz (rest wou niks en nu natuurlijk zo schijnheilig dat ze zich niks herinneren en syndicus top is).

We hebben woensdag een av gehad waarin werd afgesproken dat syndicus deze putten/deksels/ed ging laten bekijken en herstellen door firma die kapotte leidingen gaat doen (nog geen firma aangesteld) en 2 dagen later heeft buur eigenhandig die zaken aangepakt.

Normaal mag dat niet en ik heb syndicus direct verwittigd, ook gemaild met fotos (ziet mensen aan put werken) maar reageert niet.

Ik wil nu echt resultaat.

Reclame

bondimd
Topic Starter

#4 , 18 okt 2022 15:33

kan er niemand helpen, weet dat dit moeilijke situatie is maar gedrag buur is onhoudbaar, vandaag is bvb mijn vuilbak verdwenen, stond op mijn koertje om te vermijden dat ze dat deel inneemt en ga klacht neerleggen, evt kan haar camera de dader aanduiden maar dit is toch niet normaal, hoe ver kan dit nog gaan.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”