We hebben een parkeerplaats in de ondergrondse garage van een appartementsgebouw.
in het verlengde van onze parkeerplaats is nog ruimte die niet bij onze parkeerplaats hoort, maar die enkel te betreden is door over onze parkeerplaats te wandelen.
In mijn begrip is deze ruimte gemeenschappelijk.
Ik wou aan op de algemene vergadering aan de vme de toestemming vragen om deze ruimte te mogen gebruiken.
Mijn idee leek van het gebruik van die ruimte toe te kennen aan de kavel van mijn parkeerplaats. Hiervoor lijkt het me ook logisch dat ik een bepaalde som aan de VME betaal voor dit gebruiksrecht (voor mezelf liefst eenmalig).
Ik vind het ook logisch dat mijn sleutel in de kosten aangepast zou worden door dit groter genot.
Eigenlijk was het veel beter geweest als de promotor het achterste stuk mee tot de parkeerplaats had toegevoegd en ik gewoon een grotere parkeerplaats had kunnen kopen...
- Kan zo een constructie zonder dat de statuten moeten aangepast worden?
- hoe loopt het afkopen van rechten van de gemeenschappelijke delen van de vme ?
Voor zover ik begrijp moeten statuten worden aangepast bij een authentieke akte bij de notaris en daarna neergelegd worden bij het hypotheekkantoor.
- Die neerlegging bij het hypotheekkantoor, is dat eenmalig of voor elke akte van toepassing op de ondergrondse garage? + 200 plaatsen