#4 , 21 okt 2009 13:06
- ik zou de vertrekkende syndicus gewoon geen décharge geven totdat de boekhouding is nagekeken door de nieuwe en eventueel met de hulp van de nieuwe raad van beheer.
- Natuurlijk boekhouding controleren, eerst de huidige staat zodat er met de rekeningen en eventuele nodige opvragingen gewerkt kan worden.
- indien er gebreken in de boekhouding worden vastgesteld en er zijn bedragen terug te vragen, alle informatie verzamelen, een nieuwe BAV samenroepen en de goedkeuring van de andere mede-eigenaars vragen om met alle middelen achter de schuldige sommen aan te aan. Realiteit dient me hier echter te zeggen dat tenzij de bedragen de € 10.000 overstijgen het de VME vaak meer aan rechtsplegingskosten zal kosten dan opleveren.
- Je kan een dossier bij het biv starten, dat is echter een lang en vaak nutteloos gevecht. Gewoon hem schriftelijk in gebreke stellen en het recht reserveren deze fouten in een later geding te mogen gebruiken zou prima moeten werken als muilkorf. De sommen die hij had moeten innen en die niet geïnd werden (ik veronderstel achterstallen van "bevriende" mede-eigenaars?)
Per AS een laatste mogelijkheid geven om de sommen binnen de maand te betalen of met de syndicus contact op te nemen om een afbetalingsplan af te spreken. Op de vergadering waar de nieuwe syndicus wordt gekozen ook een punt plaatsen waarbij deze onmiddellijk de volmacht krijgt om niet respondenten op dat laatste AS voor het vredegerecht te dagen.