Tussen de 2 huurders was een mondelinge afspraak gemaakt om via een beurtrol de gemeenschappelijke delen te onderhouden. Helaas heeft die afspraak niet lang stand gehouden.Een huurder vertrekt eind september en we zouden dit willen aanpassen voor de nieuwe huurder.
Als verhuurders zouden we nu het maandelijks bedrag gemeenschappelijke kosten verhogen. Een deel van het bedrag zou dienen voor het verbruik van stroom in gemeenschappelijke deel. Het andere deel zouden we gebruiken om 1x per maand zelf de inkomhal en toebehoren te onderhouden. Zo houden we ook regelmatig toezicht zonder in overtreding te zijn met wettelijke bepalingen betreffende privacy huurders. We blijven tenslotte in gemeenschappelijke deel.
Nu is het voldoende om bv. een vast bedrag te vermelden: bv 30 euro per maand. Of moet dit bedrag gesplitst worden bv. 20 euro kuisen inkomhal door verhuurder en 10 euro vast stroomverbruik huurder.
Er kan door verhuurder ook geen factuur gemaakt worden voor het onderhoud gemeenschappelijk deel. (geen zelfstandigen).
Is het dan ook aangeraden om maandelijks de huurder(s) een document te laten ondertekenen na kuisen verhuurder?
Of maak ik het hier te moeilijk?
Dank bij voorbaat voor de nodige informatie.