Mijn vader is overleden in november 2016. Hij was eigenaar van een woonst in Hastière die hij al verkocht had op 19 februari 2015, dus 1 jaar en 9 maanden voor zijn overlijden.
In 2018 kreeg ik een schrijven van de vereniging van mede-eigenaars van de plaats waar hij woonde met het verzoek om een openstaande rekening van 2015 te vereffenen. Ik heb dit telkens geweigerd omdat dit over 3 jaar geleden ging en omdat de woonst al verkocht werd in februari. Regelmatig kreeg ik emails van de advocaat van de vereniging voor mede-eigenaars met aanmaningen.
Vandaag heb ik echter een deurwaarder aan de deur gehad met een dagvaarding. 20 november dien ik te verschijnen op de rechtbank.
Mijn vraag is nu of ik verplicht kan worden deze factuur (en ondertussen bijkomende kosten) te betalen of niet. Het gaat hier over de rechtbank van Philippeville dus ik wil enkel de verplaatsing en moeite doen als ik weet dat ik mijn gelijk kan halen. Indien ik deze kosten wettelijk toch moet betalen ben ik beter af van dit nu te doen alvorens dit op de rechtbank komt.
Alvast bedankt voor het nodige advies.