Geluidsoverlast.

JFquageluid
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Geluidsoverlast.

#1 , 26 jan 2019 17:25

Hoeveel geluid mag je in een appartement maken ? Mij is altijd verteld : ‘Om 22.00’ mag er geen geluidsoverlast zijn.’ En waarom wordt er van muziek een probleem gemaakt ? Ik word iedere dag om 5 uur ‘smorgens wakker gemaakt door gastarbeiders die naar hun werk moeten. Dan slaap ik een half uurtje en dan is het de bakker die met autodeuren smijt. Mijn bovenburen slaan en boren wanneer ze willen en dat moet ik allemaal maar goedvinden, om maar niet te praten over de vuiligheid die ze naar beneden kieperen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 26 jan 2019 17:31

"...om maar niet te praten over de vuiligheid die ze naar beneden kieperen."

Maakt dat dan zoveel geluid?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur

#3 , 26 jan 2019 17:35

Als het over bouwafval gaat dat in zo'n tot een buis gemaakte verzameling plastic korven gejaagd wordt wel. Maar van een appartement kan er wel niet zo erg veel steengruis naar beneden komen denk ik, zonder de stabiliteit van het hele blok in het gedrang te brengen.

Reclame

JFquageluid
Topic Starter

#4 , 27 jan 2019 09:39

Ja, dat kan gebeuren met al die opgehangen houten balkonnetjes. Zit nooit op mijn gemak buiten. Verroeste boel kan naar beneden komen, zeker als dr een paar 100 kg op staat. Maar dat nie over geluid. Wat dat betreft heb ik nog geen antwoord op mijn vraag gehad.

KJ86

#5 , 27 jan 2019 19:36

Als de bovenburen 's nachts verbouwen, mag je de politie bellen. Overdag mogen ze zoveel lawaai maken als ze kunnen. De rest van hetgeen je beschrijft, is normaal gebruik. Er gaat geen enkele instantie mensen verbieden om hun job uit te oefenen.

willyboy

#6 , 27 jan 2019 20:05

Zelfs bij dag mag men zoveel lawaai maken als je kunt . Art 267 van wetgeving .

LeenW

#7 , 27 jan 2019 20:10

Zelfs bij dag mag men zoveel lawaai maken als je kunt . Art 267 van wetgeving .
Welke wetgeving?

JFquageluid
Topic Starter

#8 , 27 jan 2019 20:22

Aan KJ86,
Natuurlijk mag iedereen gewoon naar zijn/haar werk gaan. Ik heb dat alleen genoemd omdat verdraagzaamheid ook van de andere kant moet komen en niet als ik een CD-tje draai, men daar meteen een probleem van maakt, als men een beetje geluid hoort op de gang. Ik moet van hun ook heel wat incasseren.

willyboy

#9 , 27 jan 2019 21:46

Geluidsoverlast.

Artikel 267. Iedereen is verplicht zich zodanig te gedragen dat anderen niet meer dan noodzakelijk door geluid gehinderd worden. Elk gerucht of rumoer bij dag is verboden, wanneer het zonder noodzaak wordt veroorzaakt, wanneer het te wijten is aan een gebrek aan voorzorg en wanneer het van aard is de rust van de inwoners te verstoren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”