In mijn appartement is een vrijstaande radiator door de vloer gezakt.
De radiator staat op poten die op/aan het beton verankerd zijn. Toen ik (licht) op de radiator leunde zakte die plots
aan één kant tot op de vloer. De poot waarop hij aan die kant steunde is volledig in de vloer verdwenen. Daarbij verzakte ook
de betegeling over een opperblakte van veertig vierkante centimeter.
Vorig jaar werd de buitenschil van het gebouw volledig gerenoveerd. Op dat ogenblik was er in diverse appartementenals gevolg
van de slechte toestand van de gevel waterschade. Die waterschades waren niet gedekt door de blokpolis omdat ze via de gevels en de balkons tot stand waren gekomen. Al die mensen werden volledig vergoed door de VME voor hun privatieve schade.
De architect die de renovatie heeft begeleid is naar mijn schade komen kijken en heeft bevestigd dat de vloer waarop de radiator staat door jarenlange waterinsijpeling hol is gewordenen verbrokkeld. Ik heb dit aan de syndcius gemeld aangezien het schade is aan mijn privatief veroorzaakt door een gebrek aan de gemene delen. Helaas komt er amper reactie van de syndicus. Hij wil alle kosten gewoon op mijn afschuiven vrees ik.
Welke houding neem ik hier best bij aan? Moet ik mijn familiale polis hiervoor inschakelen of eerst afwachten?
Ik wil niet ambetant doen tov syndicus en VME, maar ik meen dat ik net zoals de andere eigenaars recht heb op vergoeding en herstelling.