Terzake heb ik aan de hand van doorgedreven analyses meermaals vastgesteld dat de kosten de baten NIET waard zijn !De mogelijke oplossingen zijn zeker:
1. huidige toestand
2. watertellers per appartement met beheer door syndicus
3. watertellers per appartement met beheer door de watermaatschappij (plus ??n of meerdere voor de gemene delen)
De nieuwe Europese regelgeving tendeert naar oplossing drie (vervuiler betaalt) en is de meest rendabele oplossing op lange termijn.
Ik heb geantwoord op je (prive)vraag...zie je berichten!!Terzake heb ik aan de hand van doorgedreven analyses meermaals vastgesteld dat de kosten de baten NIET waard zijn !
Nogmaals, zet dit onderwerp op de agenda van de AV zodat hierover kan gedebatteerd worden.
Een groep van gebouwen die een gedeelte, hoe miniem ook, gedwongen gemeen hebben, kunnen slechts deel uit maken van EEN Vereniging van Mede-eigenaars. Uw zes Algemene Vergaderingen zijn onwettelijk. Omdat dit de initi?le vraag overstijgt, open ik daarover een nieuw onderwerp.Bedankt voor de reactie, maar ik ben er nog niet uit. Een alg.vergadering is goed voor een blok en hier kan afgestemd worden per blok en niet voor de zes, dat er watertellers worden geplaatst.En deze procedure wordt dan in drie gebouwen herhaald, dat wil zeggen: 4 blokken akkoord voor tellers. Moeten de anderen twee blokken zich daarbij neerleggen en het overschot van het water, geteld door de hoofdteller van AWW betalen? Wij zouden tellers van een priv? firma aanschaffen en niet AWW (kosten te hoog).
...
Stuur een brief naar de huidige syndicus van ELK gebouw afzonderlijk. Het kan dezelfde brief zijn.Wat moet ik mij hieronder voorstellen, het beste zou naturlijk zijn alle 6 blokken onder een beheer, en logisch ook, maar hoe?
Algemene vergadering dient samengeroepen te worden :Vraag hem om dringend een gezamenlijke algemene vergadering van de ZES verenigingen samen te roepen om dit FEIT vast te stellen en om over te gaan tot de oprichting van ??n vereniging, met co?rdinatie van de basisakte.
Hoe vind ik het arrest van het Hof van Cassatie van 03.06.2004, is er geen aktenteken of zo iets, ik ben er niet in te huis.Stuur een brief naar de huidige syndicus van ELK gebouw afzonderlijk. Het kan dezelfde brief zijn.
Deel hem mee dat volgens U de zes Verenigingen van Mede-Eigenaars onder andere een gemeenschappelijke waterleiding hebben.
En dat dus volgens het arrest van het Hof van Cassatie van 03.06.2004 deze ZES verenigingen geen rechtspersoonlijkheid hebben, maar wel ??n vereniging voor het geheel.
Vraag hem om dringend een gezamenlijke algemene vergadering van de ZES verenigingen samen te roepen om dit FEIT vast te stellen en om over te gaan tot de oprichting van ??n vereniging, met co?rdinatie van de basisakte.
Deel hem mee dat, zo hij geen gevolg geeft aan uw brief, alle toekomstige handelingen van de vereniging van uw gebouw en dus ook van als syndicus hem elke rechtsgrond missen en vernietigbaar zijn.
Stel eventueel voor om de zaak voor te leggen aan de Vrederechter via een verzoekschrift. De rechter kan in zijn verzoeningsvoorstel ook concrete uitvoeringsmodaliteiten bepalen om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Die procedure kost het minst.
De kortste weg:Hoe vind ik het arrest van het Hof van Cassatie van 03.06.2004, is er geen aktenteken of zo iets, ik ben er niet in te huis.