Aan diegenen die bv de herberekening van de aandelen wensen te laten doen om niet om de haverklap te worden geblokkeerd door een minderheid geef ik ene suggestie mee : Ik ben in verschillende beroeps en andere verenigingen actief om te helpen suggesties en aan de verbetering van de wet op de medeeigendom. Een belangrijk aspect is namelijk de verdeling van de kosten volgens het nut . Dit is tot op heden facultatief en ik denk eraan het nutscriterium te doen verplichten in de verdeling van de kosten . Dat betekent dat de eigendommen die van een onderdeel van het gebouw geen gebruik kunnen maken ontslagen van de betaling van herstel en onderhoudskosten
Dit lijkt me logisch omdat die eigendommen ook geen oorzaak zijn van sleet en defecten .Bovendien gaat het niet op die eigendommen te doen betalen in kosten waarvan ze geen oorzaak zijn .Wat vind U van die gedachte .Ik voeg er echter aan toe dat voor een totaal nieuwe installatie ,waar het nutscriterium in gevoerd, de eigendom WEL moet betalen inde kosten van een totale vernieuwing omdat men altijd het geheel koopt volgens de aandelen die men heeft . BV de lift en de winkels .Als men een winkel koopt in een gebouw en de winkel heeft x aandelen, dan zit onvermijdelijk in het pakket ook de aankoop van x aandelen in de lift zelf .
Een stap verder : als wanneer er gestemd wordt over bv de partiele vernieuwing van de lift, dan kan men moeilijk die eigenaar van de winkel doen meestemmen omdat hij niet meebetaalt in dat soort werken .Zijn medestem zou trouwens een vertekend beeld geven van de stemming in het geheel .Dus zouden de stemverrichtingen moeten gebeuren volgens de sleutelverdeling en niet op het totaal aantal aandelen .Ik heb dat trouwens al voorzien in mijn software omdat ik wel denk dat zoiets kans maakt inde toekomst . Wat is uw mening daarover