#1 , 23 mar 2015 19:08
Ik heb sedert 30 jaar een appartement in Nieuwpoort.
Sedert geruime tijd gaf ik het in verhuring via een agenstschap(EBIMA) dat een goeie naam had in deze badstad.......
Nooit heb ik problemen gehad met hen,ikzelf had een klusjesman voor kleine reparaties en de verhuring ging vlot.....het mandaat werd elk jaar terug bekeken
en de prijzen werden aangepast.
NU in Oktober 2014 merkte ik op dat er 84,70€ afgehouden werd van mijn tegoed,en ik vroeg uitleg....een dame (die ik niet kende)antwoordde dat het appartement pas verhuurd was en dat er drie grote mankementen waren en dat ze de loodgieter gevraagd had.Ik zei haar dat ik géén loodgieter wou ,maar
dat ze de klusjesman moest opbellen die eigenlijk op 50 m van het agentschap woont ,en die in mijn dossier aangegeven is(met telnr. en adres) als diegene die karweien voor mij opknapt.
Ik zei dat ik direct deze man ging sturen .....hij was er op 2 minuten,...hij draaide een kraan ietsje dichter en in de goeie richting,hing de douchekop in de haak zoals het moet ,en stak wat meer water bij in de wc bak........op 5 minuten was alles ok !
Wat was er gebeurd?
De vorige huurders hadden de keukenkraan in de verkeerde richting gezet ,zodat die lichtjes druppelde......
De douche kop hing slecht in het ophangsysteem,zodat de kop naar beneden hing en ook drupte.
De wc had een iets te laag waterpeil,en de bak moest 1/4 bijgevuld worden.
Voor zo'n onnozele dingen vragen ze een loodgieter,in plaats van zélf eens te gaan kijken tussen 2 verhuringen in !....daar betaal ik ze toch voor.
Ik besefte dat er iets niet normaal was,toen ik naar de bureau ging,om die 84,70 € te betwisten !
Het waren dezelfde mensen niet meer,"EBIMA" was overgenomen!
Amper 1 maand later krijg ik een brief dat mijn appartement verhuurd was voor 2 weken rond Nieuwjaar.......maar ik zag dat de prijs die ze aan die klanten rekenden NIET die prijs was die in het mandaat staat! ik zond een email om dat te veranderen,en kreeg een hele hoop verwijten naar mijn hoofd.
We zijn nu bijna April,en ze weigeren mijn tegoed van deze verhuring te betalen ,omdat ik testaankoop aangeschreven had.
Ik heb hen reeds 2 aangetekende brieven gestuurd, maar ze betalen niet .
Ik heb tot nu toe reeds 755€ te goed.
Kan er iemand mij vertellen waar ik klacht kan neerleggen tegen deze "diefstal",want ze hebben testaankoop ook al uitgekafferd.
NICKY