#21 , 02 jul 2014 15:13
Het zit zo, als eigenaar van zo'n gigantische grote boom besef je toch zelf wel wat voor miserie dat kan brengen bij uw buur.
ikzelf heb naast een bos gewoond...
Vervloekt heb ik het, vooral in de herfst. Kilo's bladeren raapte ik op, overal. En om dan nog te zwijgen van de vele zaden van de berken die overal tussen en onder vlogen, je weet wel van die hele kleine bruine dingetjes...
Je goot uitkuisen, waterput extra uitkuisen,...
Mijn papa heeft eens met een vriend (met een schriftelijke toestemming van de eigenaars van het bos) de bomen heel grondig gesnoeid die in ons dak groeiden zelfs!!!! toen de eigenaar langskwam vroeg hij zelfs om nog bomen te snoeien...
ja, Ik was het zeker meer dan moe.
We verhuisden naar een nieuwe verkaveling, een braak stuk, zonder bomen.
Ik vind dat je als eigenaar zelf het besef moet hebben hoe ergerlijk dit voor je medeburen kan zijn.
Ik had dan nog geen zonnepanelen maar wetend dat de duiven een vreselijke smurrie nalaten op zonnepanelen en dit voor mindere productie kan zorgen. Ik begrijp zeker zeer goed uw buur en de ergernis die hij voelt.
Weet je dit komt niet onmiddellijk maar met de tijd is de maat redelijk vol.
Ik hoop dat dit niet via het vredegerecht moet, maar door samen te kunnen toegeven, ja het is een mooie boom, kijk ik snoei hem,...
en geef hem een rol tuinzakken van de action voor de vele bladeren,...
Geniet van uw tuin en van uw boom.