Als eigenaar van een appartement (gebouw van 50) heb ik (samen met vele anderen) al sinds jaar en dag, af te rekenen met een uiterst onbeschofte man als syndicus.
Een kerel die geen enkele tegenspraak duldt en op vriendelijke en beleefde vragen slechts ??n taal blijkt te kennen, namelijk die van verbaal geweld.
Hij zal o.m. geen enkele kans onbenut laten om bij de minste gelegenheid, iemand die het niet eens is met hem, verbaal aan te vallen en met gerechtelijke dreigingen om de oren te slaan. Onmogelijk met hem een deftig gesprek te voeren.
Het is een kerel die zich steeds weer opwerpt als een echte despoot, waartegen wij als betalende gemeenschap geen enkel verweer zouden hebben (!???) hetgeen mij eigenlijk tenzeerste zou verwonderen.
Ik heb mij eens veroorloofd tegen zijn wansmakelijk gedrag te protesteren door schriftelijk, alle eigenaars v/h gebouw, welke al dergelijke ervaringen met de man hebben meegemaakt, tot een zekere eendracht op te roepen, met de bedoeling hem in de toekomst met meerdere personen, gemakkelijker het hoofd te kunnen bieden.
Ik heb hierop verscheidene positieve telefonische meldingen ontvangen, waarbij ik met mijn initiatief werd gefeliciteerd.
Ik kreeg op alle punten overschot van gelijk en heb tal van vergelijkbare negatieve ervaringen te horen gekregen.
Toch is hierbij duidelijk gebleken dat ik van alle medeslachtoffers, op g??n verdere steun moest rekenen.
Soit ?! Ik werd hiervoor door de syndicus bij de plaatselijke politie aangeklaagd, wegens het zgz toebrengen van schade aan ?zijn? bedrijf.
Nochtans had ik in mijn boodschap uitdrukkelijk vermeld dat dit hoegenaamd niet de bedoeling was.
Hiervoor heeft hij mij op de koop toe, van verschillende uitlatingen en handelingen valselijk beschuldigd.
Beschuldigingen welke ik zonder enig probleem op het politiebureau heb kunnen weerleggen met bewijsstavende briefwisseling en e-mails tussen hem en mij onderling.
Niettemin, heb ik bij de politie de belofte moeten ondertekenen, de mede-eigenaars van ons gebouw, niet meer schriftelijk te zullen contacteren.
Ik vraag mij echter wel af, of zoiets dan echt bij wet is verboden!?
Kan iemand mij hierop antwoorden?
Indien ik bvb een vergadering zou (willen) beleggen, om hem als syndicus weg te stemmen, zouden mijn mogelijkheden aldus tot het mondeling contacteren van mede-eigenaars worden beperkt!???
Ik zie het niet zitten om bij alle buren te gaan aanbellen, noch hen telefonisch lastig te vallen.
Dit zou ik ook al niet zo eerlijk vinden, want dat zou op roddel en aanzet tot onrust lijken, plus dat mijn woorden op alle manieren (zouden) kunnen worden verdraaid.
Ik heb namelijk de gewoonte met open vizier te strijden en bijgevolg al mijn schrijven steeds met mijn echte naam, plus mededeling van adres en telefoon te ondertekenen.
Alle raad en meningen hieromtrent zijn tenzeerste welkom en hebben mijn oprechte dank bij voorbaat!
Mocht hierop geen aanneembaar antwoord zijn voorzien, ik kon het toch maar even kwijt. Met dank!