Probleem met svk woning

mireille1234
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Probleem met svk woning

#1 , 19 aug 2018 18:19

Hallo,

Sinds 2013 huren wij een SVk woning. Vanaf dag 1 hebben wij enorm veel last van schimmel gehad op de muren en in tussen tijd heel wat meubels moeten weg gooien. Svk wees ons steeds de vinger dat wij verkeerd zouden stoken en luchten. SVK beloofde ons van alles dat ze gingen bekijken hoe en wat aan te pakken. Wij hebben SVK ruim te tijd gegeven om met oplossingen te komen. Oktober 2017 hadden wij er genoeg van en hadden laten wij hebben SVK een maand te tijd gegeven om met een oplossing te komen. december 2017 heeft SVK een lek detectie firma opdracht gegeven om een onderzoek te doen. Tijdens dat onderzoek bleek dat er in de badkamer in de grond een warme water lekt in de grond. Een aangezien ons huidige huur oud huis waar de grond nog van zand is en een aanzuigende werking had waardoor vocht in de muren. Eindelijk dachten het is gevonden. SVK kreeg de opdracht om een firma op te zetten die het lek zou gaan dichten. Echter moet dat nog steeds gebeuren. De eigenaar van het huis wil het gaan verhalen op zijn verzekering. Alleen de verzekering van de eigenaar wil niks betalen omdat niet accidentieel is en dat wij al jaren aangegeven dat er een vocht probleem was. SVK zegt tegen ons dat wij die schade moeten betalen als de eigenaar geen geld van zijn verzekering krijgt. Juni 2018 stond plost de vorige huurder bij ons aan de deur die had gehoord van het vocht probleem. Maar ook de vorige huurder zeggen dat ze toen ook al last hadden van schimmel en vocht en hun hadden ook foto,s van de muren gemaakt. En die kunnen wij indien nodig krijgen. Maar intussen duurt het probleem zich nog steeds. Je zou zeggen met dagen van 35 graden zijn je muren en ramen droog maar niet in dit huis. SVK heeft de opdracht gekregen om een nieuwe woning te vinden voor ons. Maar SVK had eind Mei een nieuwe woning voor ons en die hebben we ook meteen kunnen bezichtigen maar tot de dag vandaag is er nog geen sleutel of een nieuw huur contract. Wonen Vlaanderen heeft de woning wel gekeurd. SVK heeft steeds smoesjes om de sleutel over dracht te doen die is al inmiddels 6 x afgezegd en nu is er nog steeds geen datum. Ons huis staan al weken vol met verhuis dozen die ook last hebben van de vocht. Wij zitten met ons handen in het haren we vinden het vooral voor onze kinderen heel erg

Wat kunnen wij met het vocht en schimmel probleem?
en wat kunnen wij doen om duidelijkheid te krijgen ontremd die nieuwe huur woning?.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2820

#2 , 20 aug 2018 10:22

Geduldig wachten en regelmatig bellen naar het SVK tot dat de oplossing. wordt aangeboden.

Je hebt een probleem waarin er geen schuldige kan aangewezen worden en ook niemand in gebreke kan gesteld worden.

Wonen Vlaanderen vindt dat de woning bewoonbaar is en dat is het enigste wat dat telt.
De verhuurder en het SVK zijn bereid om de lek te dichten maar zijn gebonden aan de procedure die de verzekeringsmaatschappij vooropstelt. Daar kan je niets aan veranderen.

De enige weg die je kan bewandelen maar dan moet je wel bewijzen (concrete afspraken en termijnen) hebben dat het SVK een verhuis beloofd heeft, is om een klacht in te dienen bij de Vlaamse Ombudsdienst. Zie onderstaande link.

https://www.vmsw.be/Home/Footer/Over-VMSW/Klachten

bosprocureur
Berichten: 7022

#3 , 20 aug 2018 11:27

Tja..

TS geeft die situatie weer als :
"Alleen de verzekering van de eigenaar wil niks betalen omdat niet accidentieel is en dat wij al jaren aangegeven dat er een vocht probleem was. SVK zegt tegen ons dat wij die schade moeten betalen als de eigenaar geen geld van zijn verzekering krijgt"

Reclame

Franciscus
Berichten: 39287
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2018 11:33

Is toch geen fout van huurder is een verhuurderslast.
of die nu verzekering krijgt of niet.
Is er een woningonderzoek geweest door Wonen Vlaanderen?
Strafpunten gekend?

Terug naar “Huren”