Ik huur samen met mijn moeder een appartement in een mooie ressidentie :
huurprijs 850 euro gelegen te zaventem.
Het immo kantooor en mijn huisbaas lieten ons weten dat deze ressidentie heel rustig is,
heel aangenaam wonen , het uitzicht is ook echt prachtig.
Wij hadden dan besloten deze appartement te huren.
Wij wonen hier net een jaar in deze ressidentie.
Een huurcontract van 9 jaar , waarborg 2 jaar.
De eerste dag van inwonen vonden wij het al meteen vreemd dat wij werkelijk alles van de buren hoorden. Je hoorde de buren hun tafel verschuiven, de deuren van hun keukenkasten brutaal toeslaan.
Ik vroeg op een heel vriendelijke manier aan de buren of het mogelijk zou zijn om iets minder lawaai te kunnen maken , sindsdien is de situatie veel erger geworden. De buren die boven mij en naast mij wonen zitten ons te pesten tussen 12 u en 3 uur middernacht dooor zijn tafel heen en weer te laten verschuiven en neer te laten knallen op zijn vloer. Ik schrijf nu een bericht om 12 u 29 middernacht met oordpojes in mijn oren en een hoofd telefoon een oorbeschermer. Het lawaai schiet letterlijk door de oren.
Ik ben 2 maal naar het ziekenhuis moeten gaan met hartproblemen door het verschieten van de onverwachte hevige bonken veroorzaakt door de bovenbuurman. Als wij de politie oproepen en de buren zien de politiewagen voor het appartement stoppen zij met lawaai te maken.
Ben naar het vredegerecht geweest en daar zegt de vrederechter dat ik een gerechtddeurwaarder moet inschakelen om het nachtlawaai te laten constateren. Nu is mjn vraag ....... Waar vind ik een gerechtsdeurwaarder om deze nachtelijke pesterijen te laten constateren ?